  • 1. Data: 2011-08-01 17:20:00
    Temat: Jak odkrecic przednia zebatke
    Od: rightbent80 <r...@g...com>

    Jak odkrecic przednia zębatke, kiedy jest bardzo mocno przykrecona.

    zawiodly juz proby z
    1. uzycie hamulca tylneigo kola i odkrecanie przez klucz fajkowy
    dodatkowo z prawie metrowa rurka dla zwiekszenie sily
    2.walenie mmlotkiem w klucz (tu lancuch amortyzuje uderzenia)

    klucz pneumatyczny boje sie podlaczyc z uwagi na mozliwosc uszkodzenia
    walka, czy tez lozysk.

    obecnie kombinuje jak tu zablokowac jakos zebatke.

  • 2. Data: 2011-08-01 19:25:59
    Temat: Re: Jak odkrecic przednia zebatke
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-01 19:20, rightbent80 pisze:

    > klucz pneumatyczny boje sie podlaczyc z uwagi na mozliwosc uszkodzenia
    > walka, czy tez lozysk.

    Nie ma takiej opcji zeby cos uszkodzic jesli prawidlowo dobierze sie
    nasadke. Klucz udarowy jest wlasnie do takich rzeczy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2011-08-02 10:59:04
    Od: Odys <o...@t...pl>

    sprawdź i upewnij sie czy w dobra strone odkrecasz :)

    Odys
    ---
    XLH 883 (Grupa Lublin)

  • 4. Data: 2011-08-02 11:46:51
    Od: luzur <l...@o...pl>

    On 1 Sie, 19:20, rightbent80 <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > walka, czy tez lozysk.
    >
    > obecnie kombinuje jak tu zablokowac jakos zebatke.

    Muszisz zablokowac zebatke na sztywno, lancuch jest za miekki.
    Albo pneumatem...

  • 5. Data: 2011-08-02 20:12:41
    Od: siinski <j...@g...com>

    Jeżeli w bezpośredniej bliskości nie ma żadnych elementów plastikowych
    czy gumowych możesz podgrzać ją palnikiem i następnie próbować
    odkręcić na gorąco ( rozszerzalność temperaturowa ciał stałych )
    Pozdro

  • 6. Data: 2011-08-02 20:31:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-02 22:12, siinski pisze:

    > Jeżeli w bezpośredniej bliskości nie ma żadnych elementów plastikowych
    > czy gumowych możesz podgrzać ją palnikiem i następnie próbować
    > odkręcić na gorąco ( rozszerzalność temperaturowa ciał stałych )

    Nie powiem zebys co sobie podgrzal... W okolicach zebatki jest
    przynajmniej 1 simmerring, bywa plastikowa obudowa czujnika biegu
    jalowego i kilka kabelkow. A nakretka jest czesto samohamowna z
    metalowym pierscieniem wiec mozna sobie grzac i grzac...

  • 7. Data: 2011-08-04 08:22:32
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2011, 19:20:00 UTC+2 użytkownik rightbent80 napisał:
> [...]
    > walka, czy tez lozysk.
    >
    > obecnie kombinuje jak tu zablokowac jakos zebatke.

    zablokować tylne koło (szprychę) na wachaczu,
    co do siły na zębatce, ja jak odkręcałem musiałem użyć dużej dźwigni, miałem pod ręką
    dwumetrowy kształtownik, i też od razu nie puściło.

  • 8. Data: 2011-08-04 23:23:25
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-01 19:20, rightbent80 pisze:
    > Jak odkrecic przednia zębatke, kiedy jest bardzo mocno przykrecona.

    Pojechac do warsztatu gdzie zrobia co i jak trzeba odpowiednimi
    narzedziami. Najprostsze rozwiazanie Panie i Panowie ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 9. Data: 2011-08-17 11:54:36
    Od: rightbent80 <r...@g...com>

    Okay, udalo mi się wymienić przednią zębatkę! Dopałowana była
    niemiłosiernie, wiem co mówię bo już w życiu ukręciłem parę ważnych
    gwintów:)

    Teraz dla informacji:
    1.Sprawdziłem dokładnie w instrukcji kierunek gwintu.
    2.zablokowałem hamulcem kło
    3.9atm i klucz pneumatyczny dały radę zadziwiająco sprawnie.

    Dodam że nakrętka byla zalana klejem do gwintów i 1,5m ramie i około
    70kg nacisku na klucz nic nie dawało.

  • 10. Data: 2011-08-18 14:58:31
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "rightbent80" napisał w wiadomości grup
    g2000vbo.googlegroups.com...
    > 2.zablokowałem hamulcem kło
    > 3.9atm i klucz pneumatyczny dały radę zadziwiająco sprawnie.

    Nie dalo rady bez blokowania kola? U mnie zawsze wystarczalo 8bar i nawet
    lancucha nie musialem miec zalozonego. Mam klucz IR na odkrecanie ~900Nm, a
    Ty?

    > Dodam że nakrętka byla zalana klejem do gwintów

    Jak bedziesz zakladal nowa to tez kapnij kropelke. W starych fazerach te
    nakretki lubia sie odkrecic, ale nie maja miejsca zeby wypasc, czeste
    skutki - starty gwint na walku zdawczym skrzyni biegow, opilki w lancuchu, w
    skrajnym przypadku zsuniecie sie zebatki i rozwalenie dekla.

    --
    pzdr:
    Ivam