  • 1. Data: 2009-03-03 11:55:08
    Temat: Jak nie spalic oscyloskopu
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Witam

    Dostałem w prezencie nowy oscyloskop uni-t ,
    wczytuje sie w instrukcję obsługi ale chciałem was praktyków zapytać jak to
    zrobić aby go nie spalić nie uszkodzić na samym starcie ?

    Z góry dzieki

  • 2. Data: 2009-03-03 12:00:14
    Temat: Re: Jak nie spalic oscyloskopu
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    jowar pisze:
> [...]
    > wczytuje sie w instrukcję obsługi ale chciałem was praktyków zapytać jak to
    > zrobić aby go nie spalić nie uszkodzić na samym starcie ?

    Nie podłączaj sondy do napięć większych niż dopuszczalne. Przy okazji -
    bolec zerujący wtyczki zasilającej jest zazwyczaj połączony z GND
    wejścia. Czyli jakbyś chciał mierzyć coś będącego na potencjale sieci to
    możesz mieć problem. Ja w takich sytuacjach podłączam się do sieci przez
    przewód bez bolca zerującego.

    MD

  • 3. Data: 2009-03-03 12:07:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:goj6bj$fmi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Dostałem w prezencie nowy oscyloskop uni-t ,
    > wczytuje sie w instrukcję obsługi ale chciałem was praktyków
    > zapytać jak to zrobić aby go nie spalić nie uszkodzić na samym
    > starcie ?

    Ograniczyc sie do konstrukcjizasilanych bateryjnie.
    I niech to nie bedzie paralizator 50kV :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-03-03 13:12:38
    Od: "Andrzej" <a...@g...pl>

> [...]
    > Czyli jakbyś chciał mierzyć coś będącego na potencjale sieci to możesz
    > mieć problem. Ja w takich sytuacjach podłączam się do sieci przez przewód

    To nie chroni w pełni przed uszkodzeniem, lepszą metodą jest stosowanie
    dodatkowo transformatora izolującego 1:1 o dobrej izolacji. Stosuje to
    ustrojstwo z oscyloskopem na wózku i taki zestaw przetrwał wszystko.
    Najczęściej mierzone napięcia są w zakresie o 0-1000V i następny 5kV-40kV
    no i prądy dochodzące do 1000A ale w piku mikrosekundowym. Padło już kilka
    prob na 25kV po przekroczeniu nap. Nigdy dokładnie nie wiem czy jest 25kV
    czy może już 40 kV, niektóre obwody mogą mieć do 80kV ale to nie
    energetyka. Oscyloskop ciągle sprawny oczywiście, co roku do kalibracji i
    konserwacji, więc kilkukrotny transport przez UPS wytrzymał. Mechanicznie
    trochę poobijany i jedno wejście lekko zgięte, ale sprawne. Data na wydruku
    kończy się na 1999( problem roku 2000?) więc obecnie ustawiam 1909 więc
    musi być z wczesnych lat 90 kiedyś jednak robili solidne rzeczy ;)

    Pozdrowienia A.

  • 5. Data: 2009-03-03 13:19:36
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    > Najczęściej mierzone napięcia są w zakresie o 0-1000V i następny
    > 5kV-40kV no i prądy dochodzące do 1000A ale w piku mikrosekundowym.

    Pewnie masz rację. Ja zakładam ze przetwornica w wystarczającym stopniu
    izoluje przy napięciach rzędu 230V a na większych nie mierzę. Ale
    głownie to oddzielam się od sieci gdy chcę coś czule pomierzyć w
    urządzeniach z masą na bolcu. Jak mam "uzerowany" oscyloskop to po
    złapaniu masy na płytce klipem od sondy już są szumy.

    MD

  • 6. Data: 2009-03-03 13:49:07
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    a to co ty mierzysz ze masz takie napiecia i takie prady
    trafa ruskich telewizorów?

    ja to bede wykorzystywal go do diagnostyki aut

  • 7. Data: 2009-03-03 15:24:28
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    "jowar" <m...@o...pl> wrote in message

    > ja to bede wykorzystywal go do diagnostyki aut

    Aha - to nie staraj się zobaczyć tym oscyloskopem jak wygląda
    iskra na świecy ;-p

    Roman

  • 8. Data: 2009-03-03 16:25:13
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "jowar" <m...@o...pl> wrote in message

    > Aha - to nie staraj się zobaczyć tym oscyloskopem jak wygląda
    > iskra na świecy ;-p
    >
    > Roman

    dobre dobre
    ale podobno po iskrze można zdiagnozowac wiele usterek :-)

  • 9. Data: 2009-03-03 17:13:35
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale podobno po iskrze można zdiagnozowac wiele usterek :-)

    obserwując przebieg WN znawca potrafi sporo powiedzieć o kondycji cewki,
    tranzystora kluczującego itp. Podobne metody stosuje się też do oceny stanu
    trafopowielaczy, szukania zwartych zwojów itp.

    e.

  • 10. Data: 2009-03-03 18:11:48
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    to czym sie patrzy jak wyglada iskra w swiecy ??