eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak nie obciążać zimnego silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 1. Data: 2011-10-28 17:30:58
    Temat: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Jako że robi się coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie
    prosto na drogę z ograniczeniem do 80. To nęka mnie taka rozterka:
    Czy wyjeżdżając na drogę lepiej jechać te 80 na pierwszym czy np
    na 3 biegu i dlaczego? Obciążanie zimnego silnika nie jest dobre
    i dotąd zakładałem że wystarczy powoli kręcić manetką że by było
    dobrze. Niestety pojawiła się w rozmowie kwestia obrotów dobrych
    na czas rozgrzewania. I tu proszę o fachowe sugestie.
    Powiedzmy że mamy 0,6 silnika, maks momentu jest ~10krpm, moc
    jest gdzieś tam dalej, na jedynce 80, to koło 9krpm. Zakładam że
    poniżej tych 5krpm, czyli 3 bieg, obciążenie będzie większe.

    Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 2. Data: 2011-10-28 17:44:42
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "kakmar"
    Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.

    Wyjsc 5 min wczesniej - odpalic moto przed zalozeniem kasku, rekawic etc...


    --
    Tytus
    żółta motorynka
    malagutek RWD


  • 3. Data: 2011-10-28 17:49:09
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Zajebisty dylemat :)))

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000f


  • 4. Data: 2011-10-28 17:52:44
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-10-28 19:30, kakmar pisze:
    > Jako że robi się coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie
    > prosto na drogę z ograniczeniem do 80. To nęka mnie taka rozterka:
    > Czy wyjeżdżając na drogę lepiej jechać te 80 na pierwszym czy np
    > na 3 biegu i dlaczego?

    Najlepiej to będzie jechać normalnie, a przed jazdą zapalić moto, niech
    sobie popracuje, choćby te 30s- minutę. Później spokojnie jechać
    zmieniając biegi nie za wcześnie ani za późno, dać się rozgrzać
    motocyklowi. Gdy temperatura płynu chłodniczego osiągnie te 70-90st,
    można śmielej odkręcać, ale z pełnym pałowaniem dobrze poczekać jeszcze
    troszkę, gdyż olej na ogół grzeje się wolniej od płynu w chłodnicy.


    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)
    gliwice


  • 5. Data: 2011-10-28 18:11:12
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    >
    > Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
    >
    Ja tam wsiadam i jadę normalnie i raczej na prędkość nie zwracam uwagi
    tylko na obroty. Zmieniam przy jakiś 4-5 krpm (początek skali)

    Tyle.

    --
    _______
    Songoku
    2011 ZX10R ABS
    Power is black


  • 6. Data: 2011-10-28 20:33:51
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.10.2011 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał/a:
    > Siemka
    >
    > *** "kakmar"
    > Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
    >
    > Wyjsc 5 min wczesniej <ciach>
    >
    A jakieś poważniejsze pomysły?

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 7. Data: 2011-10-28 20:34:53
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.10.2011 doomin13 <d...@g...pl> napisał/a:
    > Zajebisty dylemat :)))
    >
    No ba, egzystencjonalny niemalże.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 8. Data: 2011-10-28 20:42:24
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.10.2011 juhass <j...@p...fm> napisał/a:
    >
    > Najlepiej to będzie jechać normalnie, a przed jazdą zapalić moto, niech
    > sobie popracuje, choćby te 30s- minutę. Później spokojnie jechać
    > zmieniając biegi nie za wcześnie ani za późno,

    No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
    no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać
    na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 9. Data: 2011-10-28 21:59:41
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: Wojtek <s...@v...pl>

    kakmar wrote:

    > Dnia 28.10.2011 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał/a:
    > > Siemka
    > >
    > > *** "kakmar"
    > > Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
    > >
    > > Wyjsc 5 min wczesniej <ciach>
    > >
    > A jakieś poważniejsze pomysły?
    >
    >
    Daj spokoj, bedziesz se tabelke z rozpiska na bak przyklejal? Napisali
    juz, nie palowac na poczatku...



  • 10. Data: 2011-10-28 22:59:44
    Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote:
    > No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
    > no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać
    > na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

    Na wstecznym najlepiej te 80 jechac.

    Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich
    predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie
    i sam nie potrafisz tego ocenic.

    Pete




strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: