-
11. Data: 2011-10-28 23:55:14
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: marider <2...@g...pl>
W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze:
> Więc mając te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?
Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych
motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal
sraki... ;)
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
-
12. Data: 2011-10-29 00:44:39
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: Wojtek <s...@v...pl>
Pete wrote:
> On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote:
> > No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
> > no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać
> > na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?
>
> Na wstecznym najlepiej te 80 jechac.
>
> Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich
> predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie
> i sam nie potrafisz tego ocenic.
:)
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D
-
13. Data: 2011-10-29 08:34:07
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-28, marider <2...@g...pl> wrote:
>
> Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych
> motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal
> sraki... ;)
>
No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
50 kkm...
--
Artur
ZZR 1200
-
14. Data: 2011-10-29 14:30:26
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
Od: marider <2...@g...pl>
W dniu 2011-10-29 10:34, AZ pisze:
> On 2011-10-28, marider<2...@g...pl> wrote:
>>
>> Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych
>> motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal
>> sraki... ;)
>>
> No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
> 50 kkm...
Pokaz przyklad ;]
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
-
15. Data: 2011-10-29 20:55:52
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-29, marider <2...@g...pl> wrote:
>>
>> No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
>> 50 kkm...
>
> Pokaz przyklad ;]
>
OIDP to Piomay opisywal na grupie. Podpytaj. Jezeli pytasz o przyklad
Kawasaki to jest moje - 90 kkm i kompresja 90% tego co mowi serwisowka.
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2011-10-30 11:43:33
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: Ryback <k...@y...com>
On 28 Paź, 18:30, kakmar <k...@g...com> wrote:
> Jako że robi się coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie
> prosto na drogę z ograniczeniem do 80. To nęka mnie taka rozterka:
> Czy wyjeżdżając na drogę lepiej jechać te 80 na pierwszym czy np
> na 3 biegu i dlaczego? Obciążanie zimnego silnika nie jest dobre
> i dotąd zakładałem że wystarczy powoli kręcić manetką że by było
> dobrze. Niestety pojawiła się w rozmowie kwestia obrotów dobrych
> na czas rozgrzewania. I tu proszę o fachowe sugestie.
> Powiedzmy że mamy 0,6 silnika, maks momentu jest ~10krpm, moc
> jest gdzieś tam dalej, na jedynce 80, to koło 9krpm. Zakładam że
> poniżej tych 5krpm, czyli 3 bieg, obciążenie będzie większe.
>
> Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.
>
> --
> kakmaratgmaildotcom
Widzisz bo jakbyś sobie sprawił dużego bandyte olejeka to byś tego
dylematu nie miał i przed wyjazdem musiałbyś go dobrze rozgrzać - bez
rozgrzania nie ruszy nawet z miejsca :P a jeśli pojechał to oznacza ni
mniej nie więcej, że się już ogrzał i można śmiało pałować ;)
dla sceptyków: mi jest z nim dobrze!
-
17. Data: 2011-10-30 12:14:31
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-10-30 12:43, Ryback pisze:
> Widzisz bo jakbyś sobie sprawił dużego bandyte olejeka to byś tego
> dylematu nie miał i przed wyjazdem musiałbyś go dobrze rozgrzać - bez
> rozgrzania nie ruszy nawet z miejsca :P
Znaczy masz popsuty motocykl. Wszystkie olejaki ktorymi jezdzilem nie
mialy tego problemu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
18. Data: 2011-10-30 14:39:40
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "AZ"
Kawasaki to jest moje - 90 kkm i kompresja 90% tego co mowi serwisowka.
No - jak sie zsumuje wszystkie 3 co pracuja to tak wyjdzie...
--
Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD
-
19. Data: 2011-10-30 14:50:34
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>
> No - jak sie zsumuje wszystkie 3 co pracuja to tak wyjdzie...
>
:)
--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black
-
20. Data: 2011-10-30 20:10:11
Temat: Re: Jak nie obciążać zimnego silnika
Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>
Ryback pisze:
...>8
> Widzisz bo jakbyś sobie sprawił dużego bandyte olejeka to byś tego
> dylematu nie miał i przed wyjazdem musiałbyś go dobrze rozgrzać...
Oj tam, oj tam. Na ssaniu daje rade. Ale jak na dlugiej prostej
wylaczysz ssanie to faktycznie, jak zapomnisz wlaczyc ponownie na
swiatlach to potem obciach! Silnik gasnie gdy probujesz ruszyc :)
Albo na tej prostej sprobujesz nieopatrznie cos wyprzedzic.... Brrr!!
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe