  • 11. Data: 2011-02-06 23:46:29
    Temat: Re: Jak nie dać się zrobić w balona (negocjacje)
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > Aczkolwiek co do rejestracji firmy dla samochodu - obawiam sie ze nie bylo by
    > to takie proste. Bo co z tego jak kupisz samochod na firme, jak potem bedziesz
    > go musial z firmy jakos "wyjac"?

    Kurczę, są tu na sali jacyś prawnicy/księgowi? Myślałem, że po podpisaniu
    umowy zamykam działalność gosp. a raty leasingowe płacę dalej i przejmuję
    wszelkie zobowiązania oraz majątek firmy za którą (w przypadku
    działalności) i tak odpowiadam własnym majątkiem. Ale MZ coś wspominał o
    remanencie likwidacyjnym... To jak to jest?

  • 12. Data: 2011-02-07 00:06:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 23:46:29 +0100, Rafal Jankowski wrote:

> [...]
    >działalności) i tak odpowiadam własnym majątkiem. Ale MZ coś wspominał o
    >remanencie likwidacyjnym... To jak to jest?

    A w przypadku leasingu moze byc ciekawie, bo firma nie ma tego
    samochodu na stanie :-)

    Nie wiem czy uda ci sie tak przejac zobowiazania i latwo zalatwic
    sprawe ..

    J.

  • 13. Data: 2011-02-07 07:59:52
    Od: Robson <r...@...pl>

    > spory rabat (nawet 6+ %). Z tego wnioskuję, że do kupienia samochodu
    > warto taką działalność założyć choćby na jeden miesiąc.

    Na prawde jestes taki naiwny? To lepiej nie zaczynaj prowadzenia
    dzialnosci. Jesli po miesiacu ja zlikwidujesz, to od wartosci netto
    samochodu bedziesz musial odprowadzic podatek dochodowy.

  • 14. Data: 2011-02-07 08:43:40
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 07 Feb 2011 07:59:52 +0100, Robson napisał(a):

    > Na prawde jestes taki naiwny? To lepiej nie zaczynaj prowadzenia
    > dzialnosci. Jesli po miesiacu ja zlikwidujesz, to od wartosci netto
    > samochodu bedziesz musial odprowadzic podatek dochodowy.

    Wyprowadź mnie z błędu - jeżeli błądze.
    Jaki podatek dochodowy, skoro samochód jest leasingowany i Rafał (twórca
    tematu) nie jest jego właścicielem?
    --
    Franc

  • 15. Data: 2011-02-07 09:34:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Lut, 23:46, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    wrote:

> [...]
    > działalności) i tak odpowiadam własnym majątkiem. Ale MZ coś wspominał o
    > remanencie likwidacyjnym... To jak to jest?

    Nie prosciej zalatwic leasing dla osob fizycznych / konsumencki, czy
    jak to tm sie nazywa...?

    WS

  • 16. Data: 2011-02-07 10:43:53
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-02-07 08:43, Franc pisze:

    > Wyprowadź mnie z błędu - jeżeli błądze.
    > Jaki podatek dochodowy, skoro samochód jest leasingowany i Rafał (twórca
    > tematu) nie jest jego właścicielem?

    Magiczne slowo leasing :). fakt, moja wina, ale po kiego walczyc o 6%
    upust u dealera, zeby oddac wiecej za leasing? Podpisuje umowe na
    leasing, likwiduje dzialalnosc, i co? samochod nie jest jego, jest
    leasingodawcy. Gdzie tu zysk?

  • 17. Data: 2011-02-07 11:57:56
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 07 Feb 2011 10:43:53 +0100, Robson napisał(a):

> [...]
    > upust u dealera, zeby oddac wiecej za leasing? Podpisuje umowe na
    > leasing, likwiduje dzialalnosc, i co? samochod nie jest jego, jest

    To już bym musiał Tworca tematu dać odpowiedź.

    Po mojemu to można pomyśleć sobie tak:
    - leasing - są oferyt na 104% czy 106% wartości (jeżeli dobrze pamiętam
    reklamy)
    - nie mam własnych środków finansowych - biorę autko zgodnie z taką ofertą
    (inne pytanie, czy ktoś da firmie z miesieczną historią)
    - nie likwiduję działalność i kontynuuję spłatę leasingu dalej.

    Jeżeli da się to tak przeprowadzić, to widzę jedyny zyska - w miarę tani (w
    porównaniu do innych źródeł) sposób jeźdzenia nowym samochodem.
    Kwestię wykupu po okresie leasingu pomijam.

    PS.
    Oczywiście mogę się mylić - o leasingu pisałem pracę z 9 lat temu....

    --
    Franc

  • 18. Data: 2011-02-07 11:59:12
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 7 Feb 2011 11:57:56 +0100, Franc napisał(a):

> [...]
    >
    > PS.
    > Oczywiście mogę się mylić - o leasingu pisałem pracę z 9 lat temu....

    BZZZZ - babok
    miało być:

  • 19. Data: 2011-02-07 14:18:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 06 Feb 2011 23:19:29 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Jest zasadniczy w przypadku zakupu na firmę-vatowca i jej późniejszej
    >likwidacji. Hint: remanent likwidacyjny.

    Nie jesteś na bieżąco. Nie ma już 10% podatku od waertości owego
    remanentu.
    Poza tym: remanent likwidacyjny nie ma związku z VAT.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2011-02-07 14:31:24
    Od: Robson <r...@...pl>

    > BZZZZ - babok
    > miało być:
    > - likwiduję działalność i kontynuuję spłatę leasingu dalej.

    Leasingodawca wystawia dalej faktury ba DG, ktorej nie ma. W przypadku
    kontroli ze strony US wtopa na calego...