  • 21. Data: 2011-12-18 17:50:21
    Temat: Re: Jak narysować ślimak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:25:42 +0100, Irek N. napisał(a):
    > Temat nadal aktualny.
    > W SW jakoś rzeźbimy, ale dalekie to od doskonałości.
    > Wszystkie inne systemy do których dotarłem wysypały się (Inventor, Rhino).
    > Co Creo nie dotarłem, mam jeszcze w zapasie TFlex-a, ale to trochę potrwa.
    > Jakieś sugestie?

    A w jakim celu ten rysunek ?

    Dawno dawno temu w Autocadzie byl jakis Lisp, daloby sie wygenerowac jakas
    siec wielokatow tworzaca ten slimak, ale to zadanie dla programistow :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-12-18 22:37:53
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A w jakim celu ten rysunek ?

    Aby pozyskać bryłę w realu...znaczy wyfrezować go :)

    > Dawno dawno temu w Autocadzie byl jakis Lisp, daloby sie wygenerowac jakas
    > siec wielokatow tworzaca ten slimak, ale to zadanie dla programistow :-)

    O jeżu, miej litość proszę.

    Miłego.
    __
    Irek.N.

  • 23. Data: 2011-12-18 22:43:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 23:37:53 +0100, Irek N. napisał(a):
    > Aby pozyskać bryłę w realu...znaczy wyfrezować go :)

    A nie prosciej bedzie napisac program generujacy kod od razu na CNC ?

    J.

  • 24. Data: 2011-12-18 22:53:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A nie prosciej bedzie napisac program generujacy kod od razu na CNC ?

    A widziałeś kiedyś taki kod?
    Ślimak który pokazywałem to:
    1. 6M kodu do obróbki zgrubnej
    2. 5 kawałków kodu wykańczającego, najmniejszy 9M, największy 12.5M
    Średnio 61M kodu, czas wykonania 11h.

    Po optymalizacji doszedłem do czegoś takiego:
    1. Zgrubny niecałe 3M
    2. Półwykańczający 1M
    3. Wykańczający na całość bryły 24M
    Około 28M kodu, czas wykonania 5h.

    Ręcznie to można tak jak Kimla na YT - prościutki ślimak, ale wierz mi,
    nie ma on wiele wspólnego z tym co my potrzebujemy.
    Tutaj zmienia się średnica, skok, inne wejście dla butelek i inne
    wyjście. Ręcznie bez szans. Na dodatek bez symulacji ciężko jest
    stwierdzić czy bryła będzie dobra. Czy taki kształt zadziała na
    maszynie. Jak wygeneruję kod, to przekonam się o tym dopiero po
    założeniu na maszynie i puszczeniu butelek, a to już za późno (i za
    daleko). Dodatkowo może się okazać, że trzeba zmienić coś w ślimaku -
    gdzieś poprawić kształt (tak już było). Bez bryły w zasadzie nie ma jak
    poprawić. W kodzie się nie wyznasz... za dużo i za skomplikowany.

    Miłego Jarku.
    __
    Irek.N.

  • 25. Data: 2011-12-19 09:55:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup
> [...]
    >gdzieś poprawić kształt (tak już było). Bez bryły w zasadzie nie ma
    >jak poprawić. W kodzie się nie wyznasz... za dużo i za skomplikowany.

    Ale nadal nie bardzo rozumiem co chcesz osiagnac ?
    Narysowac to w jakims CAD, zobaczyc czy dobre i przepuscic przez
    program generujacy program na maszyne ?

    Mozliwe ze sie nie da - tzn wybrany CAD nie ma takich
    mozliwosci/objektow.

    Tzn ma - jesli zlozysz z wielu prostych scianek. A i to nie wiadomo
    czy dalsza generacja przejdzie.

    J.

  • 26. Data: 2011-12-19 10:11:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

    > Ale nadal nie bardzo rozumiem co chcesz osiagnac ?
    > Narysowac to w jakims CAD, zobaczyc czy dobre i przepuscic przez
    > program generujacy program na maszyne ?

    A jak Ty sobie wyobrażasz generowanie programu dla CNC
    bez wygenerowanej bryły?

  • 27. Data: 2011-12-19 12:25:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 18 Gru, 22:37, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Aby pozyskać bryłę w realu...znaczy wyfrezować go :)

    Wyfrezować? A nie wytoczyć? To generalnie masz tylko pół problemu, bo
    możesz sobie pozwolić na "pofacetowaną" bryłę, której tokarka by nie
    połknęła. Więc możesz założyć że masz łatwo :-)
    Konrad

  • 28. Data: 2011-12-19 20:23:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 11:11:17 +0100, cef napisał(a):

    > A jak Ty sobie wyobrażasz generowanie programu dla CNC
    > bez wygenerowanej bryły?

    Wyjsc od narzedzia i pomyslec jak ma sie poruszac.

    J.

  • 29. Data: 2011-12-19 20:48:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Wyjsc od narzedzia i pomyslec jak ma sie poruszac.

    A na poważnie?

  • 30. Data: 2011-12-19 21:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 21:48:06 +0100, cef napisał(a):

    > A na poważnie?

    A na powaznie to wlasnie tak. Mozna nacinac frezem ksztaltowym, mozna
    palcowym, mozna kombinowac jak na tokarce, mozna elektrodrazarka drutowa -
    i podejscie do programu inne. A program niezbyt skomplikowany

    Co wiecej - watpie zeby jakis amatorski program sobie z tym poradzil jak mu
    podesle bryle z miliona wielokatow.

    J.