    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Date: Wed, 10 Jun 2009 06:37:27 +0000 (UTC)
    <1...@4...com> <h0c3o5$sfs$1@news.wp.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@4...com>
    <h0h472$k17$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h0josa$qah$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0jp1e$qah$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Zawsze się zastanawiałem za co dokładnie ta elektronika odpowiada.
    > To jest ładowarka i pamięć ilości cykli ładowania? Pomiar napięcia?
    > Coś jeszcze?

    Za co dokładnie, to by trzeba spytać kogoś, kto taki chip projektował.
    Ja mogę jedynie odpowiedzieć na pytanie, co tam powinno być. Model
    baterii. Nie jest łatwo dokładnie określić stopień jej naładowania na
    podstawie pomiaru napięcia. Ale można mierzyć i całkować prąd wpływający
    i wypływający, czyli określać dostępną energię akumulatora. Model może
    nawet szacowac energię rozpraszaną (na podstawie pomiaru temperatur).

    --
    Jarek