  • 41. Data: 2013-01-24 14:36:53
    Temat: Re: Jak można przyspieszyć starego laptopa?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

    et...
    > Niestety, skleroza mi go zżarła :) Co nie znaczy że był zmyślony. Była to
    > jakaś płyta z wlutowanym na stałe prockiem.

    Były takie z VIA na pokładzie :)

  • 42. Data: 2013-01-25 01:52:59
    Temat: Re: Jak mo?na przyspieszy? starego laptopa?
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-22 19:07, Q pisze:

    > Nic dodac, nic ujac :).

    Bo to pierwszy raz gdy mobo/bios jest tak zaprojektowane, że nie
    rozpoznaje modułów pamięci o gęstości teoretycznie obsługiwanej przez
    chipset. To nie składak tylko A-brand na mało popularnym chipsecie i do
    tego laptop - niemal najbardziej wybredne co do pamięci cholerstwo jakie
    można sobie wybrać. Jakoś bardziej wierzę producentowi, że wie co pisze,
    niż w teoretyczne możliwości chipsetu na mocno customizowanej mobo w
    laptopie i to pod SODIMMy (czyt. mniej kości do wlutowania na moduł ->
    większa gęstość niż w typowych długich DIMMach stosowanych w mobo
    stacjonarnych).
    Niemniej jednak, do czasu sprawdzenia z konkretnym modułem (o ile będzie
    jeszcze stabilne w długim okresie używania) nie sprawdzi się do czasu
    praktycznego włożenia modułu. Zresztą to dobra praktyka dokładania
    pamięci do laptopów (chodzenie z nim tam gdzie się kupuje
    i zlecenia instalacji celem sprawdzenia zgodności przed zakupem), bo
    potrafią być wybredne i na standardowo obsługiwanych pojemnościach.

    --
    /MB

  • 43. Data: 2013-01-25 02:10:27
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-24 10:06, Chris pisze:

    > Wymienić RAM na min. 1GB choć zalecane przy takim szrocie to 2GB

    Dyskusja co do max obsługiwanej pojemnosci pamięci w innej części wątku
    - nie ma sensu jej powtarzać.

    > Wymienić procka na Pentium M 1.5 min kupisz za 20-40 zł a kopa ma
    > niezłego
    >
    > Swego czasu miałem MSI na Pentium M 1.5 + 2GB ramu i W7 działał bez
    > problemu tak samo jak gierki typy CoD:MW2

    Żartujesz, prawda? Do tej pory od czasu do czasu używam Della X300
    na Pentium LV738 (1,4GHz Dothan 90nm 2MB cache) i 1152 MB RAM z WinXP
    PRO ze względu na jego rozmiary i masę (bardzo wygodne maleństwo dobrze
    mieszczące się do teczki razem z dokumentami, a jednocześnie nie jest to
    ekran o wielkości jak w popularnych do niedawna netbookach).
    Do tego do czego jest mi potrzebny (SIP, mały klient bazy na Firebirdzie
    "z obudową") spisuje się OK, ale już nawet korzystanie z sieci na co
    bardziej rozbudowanych stronach jest problematyczne, a grania na
    konfiguracji o jakiej pisałeś w tytuły typu CoDMW2 i to pod Win7 jakoś
    sobie nie wyobrażam w obecnych czasach. Nie w znaczeniu, że się
    technicznie nie da (sam chyba w 1996 r. męczyłem Quake na 486 160MHz i
    12 MB RAM w 320x20 software render), ale tego typu granie do
    przyjemności nie należy - lepiej iść na spacer ;)

    --
    /MB

  • 44. Data: 2013-01-25 09:11:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 02:10:27 +0100, Michal napisał(a):

    > Żartujesz, prawda? Do tej pory od czasu do czasu używam Della X300
    > na Pentium LV738 (1,4GHz Dothan 90nm 2MB cache) i 1152 MB RAM z WinXP

    Jeszcze wczoraj obsłużyłem człowieka używającego ThinkPada Intela, typ
    770x, na pokładzie PII 300MHz, 256MB oraz XP. Trzeba było zainstalować
    jakiś programik do nagrywania dźwięku, oczywiście Ashampo czy inne kobyły
    10-20MB nie działały :) Ale jakieś proste tak do 3-4 MB i owszem. I nawet
    ten XP się nie ślamazarzył przesadnie :)
    --
    Jacek

  • 45. Data: 2013-01-25 09:26:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

    > konfiguracji o jakiej pisałeś w tytuły typu CoDMW2 i to pod Win7 jakoś
    > sobie nie wyobrażam w obecnych czasach.

    Właśnie nie żartuję :) oczywiście singiel a nie multi (tu się nie da) i nie
    pamiętam czy był to jeszcze XP czy już W7