eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak mieć Tesle za darmo...Re: Jak mieć Tesle za darmo...
  • Data: 2017-10-17 09:20:09
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-10-17 o 01:14, Pszemol pisze:
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > news:XnsA80EDD82FD4AAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    >>> Jesteśmy.
    >>> Technologie wszelkie, od produkcji masła, samochodów przez telefony
    >>> czy komputery a na samolotach czy czołgach kończąc poszły w
    >>> ostatnich 100 latach niesamowicie do przodu. Ale nie spadają, a
    >>> wręcz rosną. To samo dotyczy energii i jej źródeł, więc możesz ze
    >>> 100% pewnością założyć, że nie będzie taniego wodoru, nieważne jaka
    >>> będzie cena jego uzyskania.
    >>
    >> W sensie ze ceny rosna?
    >> No chyba nie zawsze i wszedzie.
    >> Przykładowo jak kupowałem pierwszego pc to on kosztował jakies 4.000
    >> Dzis mozna miec wielokrotnie lepszy sprzet za 1/4 tej ceny...
    >> Reasumujac - ja bym sie nie zakładał :)
    >
    > Po pierwsze - nie chodzi tu o ceny komputerów, nie o taką "technologię"
    > chodzi...
    > Po drugie - wodór nie jest źródłem energii, jest tylko jej nośnikiem.
    > Musisz wydatkować sporo energii aby z użyciem elektrolizy z wody
    > dostać tlen i wodór. Potem sporo dodatkowej energii aby go sprężyć
    > czy skroplić aby ułatwić jego transport w stanie skondensowanym.
    > A na koniec masz duże straty w transporcie, przechowywaniu i na
    > koniec odzyskaniu włożonej w uzyskanie go energii w samochodzie.
    > Na razie wodór jest dużo mniej efektywny niż dzisiejsze baterie litowe.
    > A rozwój w dziedzinie baterii jest bardzo obiecujący, więc sytuacja dla
    > wodoru będzie jeszcze bardziej niekorzystna dla baterii z 2025 roku.
    >
    > Tu masz to fajnie porównane:
    > http://www.greencarreports.com/news/1113175_electric
    -cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline-
    diesel-analysis
    >
    > Przetłumacz sobie w googlach jak nie szprechasz po angielsku
    > lub poszukaj czegoś analogicznego po polsku. Wodór jest na dziś
    > o wiele, wiele do tyłu za bateriami. A co będzie za 20 lat? Kogo to
    > dziś obchodzi skoro liczy się co się dzis bardziej opłaca?

    To taki trochę poetycki opis - nie źródło energii ale nośnik, mniej
    efektywny...
    Liczy się moc wytwarzana z jednostki objętości. Dlatego mając ogniwo
    paliwowe i stosunkowo niewielki zbiornik na wodór spokojnie przejeżdżasz
    700 km. Baterie o takiej pojemności zajęłyby ze 4 razy więcej miejsca.
    Poszukaj w necie o gęstosci energii.
    Swoją drogą właśnie dlatego na razie nie przyjęły się w motoryzacji
    superkondensatory. Mają teoretycznie same zalety (tanie, ładują się w
    kilka sekund czy minut), a główna wada to właśnie gęstość energii, na
    razie ok. 5x mniejsza od akumulatorów. Więc trzeba by wozić w przyczepce :-)
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: