  • Data: 2017-10-17 01:14:45
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA80EDD82FD4AAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > W sensie ze ceny rosna?
    > No chyba nie zawsze i wszedzie.
    > Przykładowo jak kupowałem pierwszego pc to on kosztował jakies 4.000
    > Dzis mozna miec wielokrotnie lepszy sprzet za 1/4 tej ceny...
    > Reasumujac - ja bym sie nie zakładał :)

    Po pierwsze - nie chodzi tu o ceny komputerów, nie o taką "technologię"
    chodzi...
    Po drugie - wodór nie jest źródłem energii, jest tylko jej nośnikiem.
    Musisz wydatkować sporo energii aby z użyciem elektrolizy z wody
    dostać tlen i wodór. Potem sporo dodatkowej energii aby go sprężyć
    czy skroplić aby ułatwić jego transport w stanie skondensowanym.
    A na koniec masz duże straty w transporcie, przechowywaniu i na
    koniec odzyskaniu włożonej w uzyskanie go energii w samochodzie.
    Na razie wodór jest dużo mniej efektywny niż dzisiejsze baterie litowe.
    A rozwój w dziedzinie baterii jest bardzo obiecujący, więc sytuacja dla
    wodoru będzie jeszcze bardziej niekorzystna dla baterii z 2025 roku.

    Tu masz to fajnie porównane:
    http://www.greencarreports.com/news/1113175_electric
    -cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline-
    diesel-analysis
    Przetłumacz sobie w googlach jak nie szprechasz po angielsku
    lub poszukaj czegoś analogicznego po polsku. Wodór jest na dziś
    o wiele, wiele do tyłu za bateriami. A co będzie za 20 lat? Kogo to
    dziś obchodzi skoro liczy się co się dzis bardziej opłaca?