-
Data: 2017-10-11 12:41:56
Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wed, 11 Oct 2017 11:32:33 +0200, Marek
> Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?
No właśnie, jak widać poniżej sporo.
> Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW.
Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.
W domu, samochód dojazdowy do pracy, będzie się ładować zapewne w 2T.
Przynajmniej ja bym tak zrobił (ba, tak właśnie mam w planach i łącze pod
elektryki w garażu robię) kupując auto elektryczne. Więc można przyjąć
średnio prąd po 0,35 brutto/kWh -- a jak się postarać, to i za 0,27 się
znajdzie 2T płacąc głównie za przesył a nie za sam prąd. Tak, z wszystkimi
opłatami. Na pmb czy FM sobie poszukaj wątków -- były przedstawiane faktury
z takimi cenami za prąd -- ja mam obecnie prąd w 2T za 0,34 (pracuję w
domu, domu nie grzeję obecnie prądem, bardziej mi zależy na nieco lepszej
taryfie dziennej) dlatego taką cenę przyjmuję do szacowania -- ale w nowym
domu, jako że będę grzać prądem, będę się także starać o lepszą ofertę w
2T.
> Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl.
> Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??
Z pomocą 15 kWh (znowu, nie kW!) można spokojnie przejechać 100km. Auto
miejskie typu Leaf z silnikiem benzynowym pali w mieście 6L/100km czyli
przy cenie 4,70 zł/L wydaje się na paliwo 28 zł/100km, podczas gdy Leaf
elektryczny zużyje "paliwa" za 7,50 zł (przy 0,50/kWh), za 5 zł (przy
0,35), albo nawet 4 zł (przy 0,27). Jak widać, różnica jest średnio ponad
5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone wartości za
napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł wychodzi
blisko 4-krotna różnica.
> I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje na same
> codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo,
> na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh.
Realnie Tesla S 85D zużywa w mieście 21kWh/100km, oszczędzając, tj. jeżdżąc
normalnie do pracy, można zejść do 16 kWh. Takie są realne wyniki pomiarów
a nie wyssane z palca. Do tego znowu "zapomniałeś", że w stwierdzeniu
chodziło o Leafa?
> Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.
Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.17 12:57 p...@g...com
- 11.10.17 13:25 Marek
- 11.10.17 13:44 p...@g...com
- 11.10.17 14:20 J.F.
- 11.10.17 15:16 p...@g...com
- 11.10.17 15:19 Marek
- 11.10.17 15:43 Myjk
- 11.10.17 16:15 Shrek
- 11.10.17 17:16 RadoslawF
- 11.10.17 17:32 Myjk
- 11.10.17 17:51 nadir
- 11.10.17 18:09 T.
- 11.10.17 18:11 T.
- 11.10.17 18:12 T.
- 11.10.17 18:54 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS