  • Data: 2014-02-03 17:12:25
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

    > a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?
    Nie bardzo - wytłumacz mi. :)

    >W takim wypadku
    > odsetek niepłacących podatku OC dążyłby do zera, bo każdy chciałby mieć
    > ubezpieczenie własnego pojazdu. Czyż nie lepiej brzmi niż metody z
    > minionej epoki zaproponowane przez Tomasza Stillera?
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    > na razie to pokazuje, że nie masz zielonego pojęcia czym różni się OC od
    > AC.
    Oczywiście, tak jak Ty nie masz pojęcia o tym czym różni się DOBROWOLNE
    ubezpieczenie od OBOWIĄZKOWEGO podatku OC.
    Pierwsza sytuacja - wykupujesz DOBROWOLNE OC
    Jak masz OC i zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie
    poszkodowanemu i zgłasza się do Twojego z regresem.
    Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze
    na pokrycie strat i występuje z regresem do ubezpieczyciela winowajcy.
    Jak masz AC i i brak jest drugiej strony, możesz wyklepać własną furę z
    funduszy wypłaconych przez własnego ubezpieczyciela.
    Druga sytuacja - nie masz DOBROWOLNEGO OC
    Zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie
    poszkodowanemu i zgłasza się do Ciebie (zapewne sądownie, bo pewnie się nie
    poczuwasz do odpowiedzialności) z regresem.
    Jesteś poszkodowanym - klepiesz z własnych funduszy bo nie masz OC.
    Sorry - prościej nie potrafię Ci wytłumaczyć.
    I nie potrzeba UFG - kolejnego molocha - pośrednika, który musi na siebie
    zarobić.
    Może jestem krótkowidzem, ale nie widzę złych aspektów takiego systemu
    (oprócz braku stołków w UFG do obsadzenia kolesiami z jedynie słusznej (w
    danej chwili) partii rządzącej)
    Mając oczywiście do wyboru ubezpieczyciela, pójdę tam, gdzie mają lepsze
    warunki - nie orżną mnie na cenach części, nie orżną mnie na terminie
    naprawy itd.
    W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", to i
    tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często wybiera OC
    w najtańszym możliwym wariancie.
    Pozdrawiam.
    WOJO