  • Data: 2011-12-30 12:00:40
    Temat: Re: Jak laptop/bateria "rozpoznaje" zasilacz?
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:jd21ol$4bp$1@mx1.internetia.pl...

    > Właśnie taki jest w tym sens żeby części zamienne kupować u producenta,
    > tylko jak poszukać w sieci to często używany oryginał można kupić taniej
    > od nowego zamiennika, jak do swojego Della kupiłem używany oryginał choćby
    > z tego względu, że wolał bym wychodząc zostawić w domu włączone żelazko
    > nic chiński zamiennik.

    Tylko przed świętami zjarały mi się 2 zasilacze właśnie dellowskie z nowych
    lapków. Oba poszły w pierwszej godzinie użytkowania i to z widocznym dymem i
    wielkim smrodem - nie wytrzymały jednoczesnego ładowania i pracy lapka.
    Statystyka nowych firmowych zasilaczy jest tylko niewiele lepsza od
    noname-ów.
    Poza tym, coraz więcej urządzeń robione jest na "czas użytkowania" i
    kupowanie przechodzonych urządzeń niekoniecznie musi być lepszym roziązaniem
    niż nowy zamiennik. Jako przykład niech posłużą akumulatory Della, które
    lata temu nie miały skomplikowanych układów zliczających czas pracy i
    działały przez długie lata tracąc stoniowo pojemność. Dzisiejsze wyślą info,
    że trzeba go wymienić mimo, że same ogniwa polimerowe posiadają 80%
    sprawności.
    Te właśnie ogniwa wymontowujemy i służą jeszcze bardzo długo w modelach RC.
    Z tej strony patrząć, to wielkie podziękowania dla firmy Dell za darmowe
    źródło ogniw polimerowych.