    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5811fee3$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <nut30r$7p7$1@news.chmurka.net>
    <5812112f$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <nut474$86q$1@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Jak ładowarka rozpoznaje nieinteligentne ogniwa?
    Date: Thu, 27 Oct 2016 17:59:44 +0200

    dyskusyjnych:nut474$86q$...@n...chmurka.net...
    W dniu 27-10-2016 o 16:37, J.F. pisze:

    >Nad takimi drobiazgami się nie zastanawiałem.
    >Nie mam zielonego pojęcia.
    >Czy jak się im przyłoży więcej A to nie zrobią się bardziej ruchliwe.
    >Ja bym się zrobił :)

    Elektrochemia jest dla mnie dziwnie skomplikowana, ale ... ogolnie to
    jakos tak to powinno byc, ale przeciez napiecie nie jest az tak duzo
    wieksze.
    Z silniczka - to raptem kilka V przylozyles, predkosc powinna byc
    jakos tam liniowa.

    No chyba ze - na reakcjach elektrodowych jest ~1.5V, wiec przy 1.6V z
    zasilacza jony napedza 0.1V a przy 6.0V 4.5 ... w koncu skads sie ten
    prad bierze.

    Ale cos mi chodzi po glowie, ze przy wzroscie napiecia moga na
    elektrodach inne reakcje zachodzic ..

    J.