  • Data: 2010-07-20 17:47:07
    Temat: Re: Jak jeździć oszczędnie
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mirek napisał:

    > tam i nazad kosztuje mnie i żonę 17,20 zł. I to czy jest upał, czy śnieg, czy
    > leje czy wieje. Do tego capek potu w upalne dni w komunikacji miejskiej.
    >
    > Samochód 2.0 hdi, pali po mieście 10 litrów ON/100km. Czyli przejechanie 26km
    > (do pracy i z powrotem) to 2,6 litra ON. Co daje kwotę 2,60 x 4,30 = 11,18 zł.

    Jak wielu zwróciło już uwagę - samochód to nie tylko koszty paliwa.
    Jakiś czas temu modne były samochodowe kalkulatory TCO. Licząc dla
    siebie oraz scenariusze kilku znajomych wyszło mi średnie przybliżenie,
    że realny koszt zużycia to 2 x paliwo czyli w Waszym wypadku zapewne
    około 22 zł.

    > Majc w d...e warunki atmosferyczne, nie pocąc się z klimą, i słuchając radyjka.
    > I w każdej chwili mogę łatwo skoczyć w bok i coś załatwić, nie bawiąc się w
    > czekanie na przesiadki. Komunikacja miejska jest dobra pod warunkiem, że
    > mieszkasz przy stacji A, pracujesz przy stacji B, i jedziesz jednym
    > autobusem/tramwajem.

    I to jest duży plus posiadania samochodu, który może być ważniejszy niż
    fakt, że "22 > 17". Nie należy się jednak oszukiwać, że samochód jest
    tańszy od komunikacji.

    m.