    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 8 Jun 2016 06:40:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jak jeździć na zamek
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 14:00:36 UTC+2 użytkownik SW3 napisał:

    > No ale co zrobić w takich sytuacjach (czyli gdy pas do skrętu nie jest
    > dodatkowym, pojawiającym się przed skrzyżowaniem pasem)? Jedyne
    > rozwiązanie to wysepka i zwężenie aby potem pas do skrętu mógł mieć
    > wyraźny początek. Ale to też złe rozwiązanie (przydatne do uporządkowania
    > ruchu gdy jest korek ale w innych przypadkach utrudniające ruch). Niestety
    > takie też się stosuje. Czasami nawet w idiotycznej formie wtłaczania
    > wszystkich na pas do skrętu, np: https://goo.gl/maps/kazCmcYBpt62 (
    > https://goo.gl/maps/GxaPbcpV2Jq ).

    No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
    Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

    To rozwiązanie jakie pokazałeś nadaje sie na drogi gdzie ruch nie jest wielki. Tam
    daje sie zazwyczaj płynnie zmienić pas. A zabranie pewnej częsci drogi nie jest
    bolesne.
    Do tego jak ktoś chce skręcić w lewo to moze przez wysepke przejechać jak jest korek.

    W miescie zajęcie bezproduktywnie miejsca jest bolesne i w sumie nie zmienia zbytnio
    sytuacji.

    To miejsce w łodzi jakie wskazałem można poprawić malując wcześniej znaki na jezdni
    sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć więcej czasu na zmiane pasa.