eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Date: Sat, 31 Mar 2018 19:00:58 +0200
    Organization: ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <p9oesc$678$1@node2.news.atman.pl>
    References: <p9oc5l$14q$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-61-78.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1522515660 6376 85.222.61.78 (31 Mar 2018 17:01:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Mar 2018 17:01:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <p9oc5l$14q$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627872
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-31 o 18:14, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Przez różne wątki na forum od czasu do czasu zdarza się komentarz na
    > temat tego iż benzynowce są znacząco czystsze niż diesle, również w
    > kontekście osobówek. Miasta europejskie odcinają się od diesli.
    >
    > Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
    > nowoczesne auta.
    >
    > Moje wątpliwości budzi fakt iż we współczesnych dieslach jest więcej
    > eko-zabezpieczeń przed zatruwaniem środowiska oraz znacząco mniej palą
    > od benzyniaków. Na wydechu siedzi DPF oraz leje się weń mocznik aby coś
    > tam zutylizować. Silniki benzynowe nie mają czegoś takiego. No może
    > dopiero od tego roku będą miały DPFy.
    >
    > Porównujemy 2 auta o takiej samej masie i przyspieszeniu dla
    > uproszczenia. Przykładowo mój diesel przy 270KM/574Nm, masie 1800kg i
    > przyspieszeniu poniżej 7s pali po mieście ok 9.6 - 10.5l (bez
    > start/stop), poza miastem przy normalnej ale chwilami dynamicznej
    > jeździe 8.6l a przy mega oszczędnej jeździe (80-90km/h) 6.8l. Owszem,
    > przy 200km/h przepał wzrasta do 12l. Jeździłem kiedyś sporo lżejszym
    > Passatem 180KM. Zużycie benzyny rzędu 15l nie było niczym nadzwyczajnym.
    > A jak się docisnęło to i 18l na trasie wciągał. Pewnie gdyby dodań mu
    > koni i wyrównać masę, to 25l też by chętnie wciągnął. Nie wiem jak te
    > proporcje wyglądają współcześnie, ale trzeba je uwzględnić w
    > rozważaniach. Należy z rozważań wyeliminować chwilowy błąd konstruktorów
    > w postaci downsizingu gdzie wiele zdechłych koni mechanicznych nie
    > potrafiło się dogadać z resztkami Nm.
    >
    > Czy ktoś z Was ma jakieś dane porównawcze na temat emisji PM10, PM2.5 a
    > także szkodliwych substancji dla obu typów zasilania aut? Nie upieram
    > się przy w/w założeniach porównawczych - być może są lepsze.
    >

    Nie mam pod ręką danych porównawczych, ale znana jest sprawa, że silniki
    diesla w rzeczywistości, tzn. podczas jazdy wydzielają 30 razy więcej
    toksycznych substancji, niż przewiduje norma. Zeby ukryć ten fakt w
    samochodach zainstalowano specjalne oprogramowanie, które ma na celu
    wykrycie, że samochód jest na teście i zmienia na czas pomiaru parametry
    pracy silnika, żeby zmieścił się w normach. Gdy samochód zjeżdża ze
    stanowiska testowego natychmiast znów zaczyna emitować 30 razy więcej
    toksyn niż dopuszcza norma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: