  • Data: 2012-03-04 19:00:31
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jit10q$lbj$1@inews.gazeta.pl...

    > Dmuchanie na grzałkę to kompletnie co innego niż gdyby grzałka co kilka
    > sekund (zmęczona raczej co 1s) wdychała 4L powietrza 20st i wydychała je
    > ogrzane do 36st. i do tego miała odpowiednio dużą powierzchnię polaną
    > wodą (potem) cały czas parującą.
    > Gdyby grzałka miała formę chłodnicy przez którą przelatywało by te parę
    > L powietrza tak aby przelatując było ogrzewane z 20 do 36 to by mniej
    > więcej odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
> [...]

    Ciepło właściwe powietrza suchego ma małe znaczenie przy cieple
    parowania wody - od powiedzmy 50-60% wilgotności względnej w 20
    stopniach Celsjusza do 90-98% wilgotności względnej w 36 stopniach... To
    para wodna jest głównym nośnikiem ciepła w wydychanym powietrzu.

    Gdyby było inaczej to ludzie by sie nie pocili a pies nie miał by
    takiego długiego języka...

    --
    Darek