-
X-Received: by 2002:a25:378a:: with SMTP id e132mr6517yba.0.1547224515835; Fri, 11
Jan 2019 08:35:15 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:378a:: with SMTP id e132mr6517yba.0.1547224515835; Fri, 11
Jan 2019 08:35:15 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
85.160.216.MISMATCH!v55no1639793qtk.0!news-out.google.com!m21ni829qta.0!nntp.go
ogle.com!v55no1639791qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 11 Jan 2019 08:35:15 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c38bf72$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<5c35d4ba$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<1pm0w79z6mwgj$.wqmvpvq8e5x7.dlg@40tude.net>
<d...@g...com>
<5c38bf72$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 11 Jan 2019 16:35:16 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648111
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 11 stycznia 2019 10:08:20 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:d12a0738-7fb8-4aba-b785-40aa9b037fba@go
oglegroups.com...
> W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> >> > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
> >> > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
> >> > trzymac pasek bez poslizgu.
> >
> >> Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
> >
>
> >I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
> >przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.
>
> To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
> Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.
>
A czemu by nie?
> ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
> na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...
>
Wejscie po stycznej w kolo pasowe jest relatywnie delikatne. Te opaski sa szerokie i
sztywne. One sie nie beda wyginac aby umozliwic krzywe wejscie blaszek w kolo pasowe.
> Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
> pchania niejako wyciska pasek z rowka.
> I tarcie spada.
>
Wyciska, ale nieduzo i tu te opaski dzialaja na scinanie. Bo blaszki juz scisniete.
> Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
> ale chyba ich nie ma.
>
Raczej nie. Bo musialy by byc ruchome. I docisk by musial byc na nich albo duzy albo
musialy by byc po prostu sztywno ustawiane zaleznie od przelozenia - czyli trzeci
element do regulacji. Mysle ze ten pasek jest tak zrobiony aby nie trzeba tego bylo.
> >Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
> >masowej.
>
> Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
> jakies rowki i na kolach.
>
Nie, kola sa gladkie. Rowki na blaszkach sa po to aby blaszka sie mogla lepiej
dopasowac do powierzchni kola.
> >Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
> >Trza wymieniac bo sie zuzywa.
>
> Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
> kosztuje w detalu, a ile wymiana.
> Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
> rozebrac.
>
To inna sprawa. Ale sam pasek trudny w produkcji nie jest.
Nawet jakby mialy byc te blaszki robione cnc (raczej malo prawdopodobne) to i tak
raczej trudne ani drogie nie bedzie.
Nawet bym sie pokusil ze zestaw pasek plus kolo bez czesci hydraulicznej jest tansze
w produkcji od zestawu trybow i wybierakow z skrzyni recznej...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- Estakada w Chorzowie
- otwarcie obwodnicy Lęborka
- zjebane małe ronda
- JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- Kostomłoty
- Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- Transponder RFID
- Jaki zestaw kluczy do samochodu, kompaktowy?
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
Najnowsze wątki
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- 2025-08-11 Transponder RFID
- 2025-08-11 Jaki zestaw kluczy do samochodu, kompaktowy?
- 2025-08-17 zabawa czatem :)