  • 31. Data: 2009-09-19 12:30:18
    Temat: Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h90rsp$51a$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale zrobiłeś odkrycie :) Takie funkcje ma większość jednopolowych kuchenek
    > indukcyjnych z allegro :) Problemem jest tylko histereza wynikająca z
    > błyskawicznego przenoszenia energii em a powolnego temperatury przez płytę
    > ceramiczną. Żeby upiec naleśniki na kuchence indukcyjnej trzeba mieć
    > ogólne pojęcie o jej konstrukcji :) Inaczej sie przypalą, z gwarancją :)
    > Im mniejsza masa naczynia i przyrządzanej potrawy tym większe problemy.

    No wiesz. Ja mam płytę za 3,5kzł ale takiej inteligencji w niej nie ma.

    Marek

  • 32. Data: 2009-09-19 12:33:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ależ tam jest czujnik temperatury, tylko przy gwałtownym wzroście tejże
    > zanim czujnik pod ceramicznym blatem rozgrzeje sie do 250C to dno garnka
    > może mieć już i z 700C.

    Wystarczy aby rozgrzewać z mniejszą mocą tak aby "nadążyć za garnkiem"
    stopniowo. Jak już temp przestanie roznąć można jeżeli trzeba nadal
    zwiększać moc o kolejny stopień.

    Marek

  • 33. Data: 2009-09-19 22:29:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No wiesz. Ja mam płytę za 3,5kzł ale takiej inteligencji w niej nie ma.
    >
    > Marek

    No bo ceny indukcyjnych czteropolowych są brane z czapy i mnożone przez
    cztery :)

  • 34. Data: 2009-09-19 22:31:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Wystarczy aby rozgrzewać z mniejszą mocą tak aby "nadążyć za garnkiem"
    > stopniowo. Jak już temp przestanie roznąć można jeżeli trzeba nadal
    > zwiększać moc o kolejny stopień.

    Kotu to powiedz

  • 35. Data: 2009-09-20 09:39:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Kotu to powiedz

    Napisałem z myślą o automatyce a nie ręcznym sterowaniu płytą.

  • 36. Data: 2009-09-20 13:53:26
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Napisałem z myślą o automatyce a nie ręcznym sterowaniu płytą.

    a wtedy będzie że garnek się wolno nagrzewa i źle jest...

  • 37. Data: 2009-09-20 19:31:20
    Od: Padre <P...@n...net>

    marko1a pisze:
    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Napisałem z myślą o automatyce a nie ręcznym sterowaniu płytą.

    No to jeszcze wagę musieli by wmontować w kuchenkę, co nie było by wcale
    głupie ani drogie w obecnych czasach. Bo bez wagi trudno było by kilka
    litrów zupy zagrzać jakby kuchenka pilnowała tak wolnego rozgrzewania
    żeby nie spalić małego pustego rondelka.

  • 38. Data: 2009-09-22 20:48:05
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > po wlacznikach sensorowych bedacych na jego sciezce. Nie wiem, wole kota
    > ktory sie myje czesto niz psa ktory wlazi

    Ale pies nie chodzi po włącznikach sensorowych :-)
    Raczej tylko po posadzce.

    Pozdraiam
    ELP

  • 39. Data: 2009-10-20 16:48:35
    Od: AS <a...@w...pl>

    Mateusz Viste pisze:

    > Z miedzią to nie wiem, ale co do aluminium to potwierdzam - kupiłem
    > onegdaj zestaw garnków aluminiowych. Potem odniosłem do sklepu, bo
    > kuchenka ich w ogóle nie grzała. :-)
    > Teraz kupuję tylko specjalne do kuchenek indukcyjnych (z ciężkim,
    > metalowym spodem).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Viste
    nie rozgrzeje ani miedzianych ani aluminiowych. Materiał musi być
    ferromagnetyczny czyli po prostu stal (może być nierdzewna) ale nie
    chromonikiel, bo tego też nie nagrzewa (i wyłącza się na dodatek).

    Pozdrawiam

    AS