  • 11. Data: 2020-06-19 13:47:20
    Temat: Re: Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-19 o 12:03 +0100, PiteR napisał:
    > in <news:20200619122002.047a773d@mateusz>

    > Nigdy nie miałem przyczepki.
    >
    > Jak masz powyżej 500kg to oc samo się nie przedłuża?
    > Rozbiłeś samochód to musisz sprzedać przyczepkę?

    To pytanie do ubezpieczalni, nie do mnie, ale może coś w tym jest -
    kupić samochód żeby móc bezproblemowo ubezpieczyć przyczepkę, potem
    auto zezłomować a przyczepkę zachować (z już ustalonym ubezpieczeniem).
    System oszukany! :) Ja głupi nie pomyślałem o tym.

    Sądzę, że trudności jakie napotkałem kilka lat temu miały wyłącznie
    podłoże handlowe, po prostu nikomu nie chce się babrać z klientem co ma
    jedno biedne ubezpieczenie na przyczepkę za kilkanaście euro rocznie.
    Podobnie np. banki mają teoretycznie publiczne oferty prowadzenia kont,
    ale w praktyce odrzucają wnioski mało interesujących klientów. W końcu
    wolny rynek mamy.

    Dla jasności dodam, że sytuacja którą opisuję miała miejsce we Francji.
    W Polsce może być inaczej (i z odpowiedzi rozumiem, że jest).

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-06-19 14:44:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200619134720.2e1e9a49@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Dla jasności dodam, że sytuacja którą opisuję miała miejsce we
    > Francji. W Polsce może być inaczej (i z odpowiedzi rozumiem, że
    > jest).

    Aaaa paaanie, we Francji.
    Teraz mieszkam w Anglii i jeśli z ucha agenta wyleci ufo
    to nie zdziwię się tylko powiem acha ok.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 13. Data: 2020-06-19 14:52:01
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/06/2020 12:22, Liwiusz wrote:

    > Niemożliwe. Samą przyczepkę jak najbardziej można ubezpieczyć, a nawet
    > jest taki obowiązek po stronie ubezpieczyciela (nie mogą nie przedstawić
    > oferty).

    To ci przestawia oferte taka jak na samochod.

  • 14. Data: 2020-06-19 15:08:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No skąd...

    -----

  • 15. Data: 2020-06-19 15:16:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-19 o 14:52, K pisze:

    > To ci przestawia oferte taka jak na samochod.

    Nie mają w tym żadnego interesu - przyczepki to w 99,99% tylko inkaso
    składki bez żadnych szkód. W PZU koszt rzędu kilkudziesięciu - 100zł.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2020-06-19 15:28:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/06/2020 14:16, Liwiusz wrote:

    > Nie mają w tym żadnego interesu - przyczepki to w 99,99% tylko inkaso
    > składki bez żadnych szkód. W PZU koszt rzędu kilkudziesięciu - 100zł.

    Ale tez nie sa debilami i wiedza, ze taki proceder jak ubezpieczanie
    przyczepki celem uzyskania znizek istnieje, a pozniej taki klient
    zamiast placic wiecej, placi mniej.

  • 17. Data: 2020-06-19 15:32:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rciei0$b9c$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Ale tez nie sa debilami i wiedza, ze taki proceder jak ubezpieczanie
    > przyczepki celem uzyskania znizek istnieje, a pozniej taki klient
    > zamiast placic wiecej, placi mniej.

    Wredne małpy. Motorynkę spoko a przyczepka be.

  • 18. Data: 2020-06-19 16:27:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale:
    1) trzeba kupić (macie link do jakiejś za 1 zł?);
    2) pewnie trzeba przeglądy robić;
    3) czy da się bezpiecznie powiesić na ścianie, bo miejsca na podłodze garażu trochę
    szkoda?
    Jakie parametry (pojemność czy coś) żeby biegły zniżki na OC?

    -----

  • 19. Data: 2020-06-19 19:12:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 19-06-2020 o 16:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > No ale:
    > 1) trzeba kupić (macie link do jakiejś za 1 zł?);

    399 zł

    https://www.olx.pl/oferta/kultowa-przyczepka-blysk-k
    m-200-do-fiata-126p-quada-itp-CID5-IDEP8kR.html#304d
    da4658

    > 2) pewnie trzeba przeglądy robić;

    Chyba nie trzeba.

    > 3) czy da się bezpiecznie powiesić na ścianie, bo miejsca na podłodze
    > garażu trochę szkoda?

    Cytat z ogłoszenia:
    "Witam mam do sprzedania dowód rejestracyjny, tablica rejestracyjna na
    przyczepkę BŁYSK KM 200
    W celach kolekcjonerskich"

    Tak, całą zakupioną "przyczepkę" można powiesić na jednym gwoździu na
    ścianie.

    > Jakie parametry (pojemność czy coś) żeby biegły zniżki na OC?

    Musi być aktualnie zarejestrowana.

    yabba

  • 20. Data: 2020-06-19 20:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Członkowi rodziny buchnięto samochód, a że miejsc w garażu i tak
    > mniej niż użytkowanych aut zakup nowego jest chwilowo zbędny (aż
    > któreś z obecnych odjedzie do huty).
    > Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC
    > (były maksymalne, ponad 10 lat bezszkodowych)? Ile procent udziału
    > w aucie innego członka rodziny (I grupa podatkowa) powinien objąć,
    > aby było to najprostsze, najtańsze i zniżki na OC nie zmniejszały
    > się z roku na rok?

    Moze dowrotnie: olac znizki. Przeciez to i tak sztuczki marketingowe.
    Jak juz kupi inny samochod i nie bedzie go satysfakcjonowała oferta OC
    w zadnym towarzystwie to dopisze sobie kogos kto ma maks znizki i wtedy
    porowna składke.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken