  • Data: 2010-04-07 15:41:22
    Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach?
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    śro, 07 kwi 2010 o 15:13 GMT, Tadeusz napisał(a):

    > w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł:
    > 225/55/R17 - z ciśnieniem 2,2-2,4
    > 245/45/R18 - z ciśnieniem 2,4-2,6
    >
    > na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł
    > jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm

    Wulkanizator napompowal mi do 2.2, ale wydawalo mi sie ze za nisko siedzi,
    i narazie dopompowalem do 2.5

    > przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie
    > wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :)

    No bez przesady, jest prawie 115mm gumy :) to jest calkiem znosnie, zreszta
    jak zmienialem opony, to felgi byly prosciutkie jak nowki, to sa takie
    mercedesowakie alu prawie pelne, z malym wycieciem na obwodzie, bardzo
    solidne i masywne sa, praktycznie nie do skrzywienia....

    Mniejsza felga ginie przy tym samochodzie, jest ogromny, i nawet felga 18"
    skromnie wyglada :(

    A swoja droga juz jezdzilem w innym samochodzie na 225/40R18, to dopiero
    byl hardcore, no ale i felga przy kazdej zmianie opon do prostowania
    szla... :(

    Pozdrawiam
    Brzezi