    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Date: Tue, 2 Nov 2010 19:41:20 -0500

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:4cd0a671$0$21006$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    k.shtml

> [...]
    >
    > A z każdym hamowaniem klocek dopasowuje się do tarczy.
    >
    > Zalecenia dotyczące cywilnej jazdy które można znaleźć w instrukcjach
    > samochodów, albo instrukcjach serwisowych klocków mówią że należy unikać
    > mocnego hamowania przez pierwsze 150-200km po zamontowaniu klocków.
    > Cykl hamowania który normalnie robi się przez 200km spokojnie można
    > przyspieszyć i zrobić to na 20km, tylko wtedy hamowanie na początek
    > delikatne, nie do zatrzymania, chwila na ostygnięcie normalnej jazdy,
    > znowu hamowanie i tak w kółko. Hamowania coraz mocniejsze i coraz dłuższe.

    No zrobiłem sobie tak wczoraj i chyba nieco przedobrzyłem bo za którymś
    razem poszedł siwy dym z hamulców który widziałem w bocznych szybach :-)))
    Coś się tam upaliło i śmierdziało mocno. Być może farba którą była pokryta
    krawędź tarczy bo teraz widzę że jest trochę upalona i odpryskuje...
    W każdym razie trochę chyba przedobrzyłem proces "docierania" :-)))))
    Zobaczymy co będzie.