    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Date: Tue, 2 Nov 2010 19:42:36 -0500

    "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> wrote in message
    news:slrnid0ssd.thf.karmmnie@chloru.net...

    > Od kiedy to można zeszklić tarcze ?

    Nie studiowałem historii techniki samochodowej to Ci nie powiem.

    Ale miałem na tarczach nierównomiernie rozłożoną warstwę czegoś
    na kształt glazury - tak jak na starych garnkach kuchennych - na
    tyłach było tego więcej, prawie połowa promienia roboczego tarczy.
    Na przodach tylko jakiś cm-dwa od krawędzi tarczy.

    Materiał ten prawdopodobnie pochodził z materiału z którego
    zrobione były stare klocki. Klocki założył poprzedni właściciel
    więc nie wiem co to był za wynalazek. Nie schodziła ta glazura
    z tarczy potraktowana szczotką drucianą, nawet taką na wiertarce.
    Dopiero stukanie ostrym końcem śrubokręta lub pukanie lekkie
    płaską końcówką małego młotka powodowało że ta glazura z tarczy
    odpryskiwała płatkami odsłaniając nieco skorodowaną warstwę
    żeliwa tarczy która ewidentnie pod tą warstwą sobie tam rdzewiała
    nieszlifowana klockiem.

    Jak chcesz to mogę Ci zrobić fotkę starych tarcz to sobie zobaczysz
    - dopiero jutro jadę z nimi na złom.

    p.s.
    do kolegów co się dziwią poniżej - to, że czegoś nie widzieliście
    nie znaczy że jest to niemożliwe... oznacza to tylko tyle, że mało
    jeszcze widzieliście. Nie ma czym się chwalić ani wymądrzać :-)