  • Data: 2010-11-02 06:55:39
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-02 05:21, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    Jesli to sa takie na 1-1.5mm to sa wiercenia kontrolne: jak znikna to
    tarcza do wymiany.

    > ...a wiele seryjnych usportowionych aut ma tarcze wiercone na wylot. Moim
    > zdaniem pomijając auta o mocy 500 KM itp. tego typu rozwiązania są
    > pozbawione sensu w przypadku codziennej jazdy. Dobre markowe gładkie
    > tarcze + jakieś lepsze klocki (polecam Ferodo DS) i powinno to wystarczyć
    > każdemu. A jak nie wystarczy, to można pomyśleć o swapie większych
    > hamulców niż bawić się w jakieś dziwaczne tarcze. Większa tarcza da dużo
    > więcej niż jakieś pseudosportowe tarcze w normalnym rozmiarze. I to bez
    > negatywnego wpływu na trwałość, ale wręcz przeciwnie.

    Ja mam wiercone na przelot. Do codziennej jazdy potwierdzam: bez sensu.
    Natomiast mam wrazenie, ze na szutrach, blotach, wodzie hampel szybciej
    odzyskuje pelna sprawnosc. Powtarzam: to tylko subiektywne odczucie.

    Co do wielkosci tarcz w sporcie. Wydaje mi sie, ze jest to dobierane ze
    wzgledu na przewidywane straty energi podczas hamowania i zwiekszenie
    powierzchni chlodzacej i masy chlonacej cieplo.
    Takie mini w specyfikacji nie pamietam jakiej na szutry ma tarcze 300mm
    a na asfalty 355. Jakis powod musi byc stosowania roznych zestawow.
    Przypuszczam, ze nie chodzi o skutecznosc hamowania, bo ta przy
    wielotloczkowych zaciskach jest ogromna. Mozliwe, ze 355 to optimum, ale
    ze wzgledu na mase nieresorowana na szutry, gdzie zawiecha zdecydowanie
    bardziej pracuje "pomniejszono" ta mase. Wbrew pozorom te 55mm na
    srednicy moze dac ok 0.5-1 kg (na oko).
    Ale bardziej bym sklanial sie ku optymalnej temperaturze: jednak
    sportowy klocek nie "robi" na zimno.

    Niby tak, ale dokladne trasowanie bez podzielnicy jest dosc trudne.
    Ja swoje wiercilem, zeby zobaczyc jak to jest, i w sumie kolejne kupie
    ciete/wiercone.
    Dodatkowym fjuczerem jest to, ze slychac, czy klocki sie cofnely:
    przestaje szumiec. ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl