  • Data: 2011-12-10 16:36:04
    Temat: Re: Jak byście zachowali się na takim skrzyżowaniu?
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    to napisal:

    > Zielony sygnalizator uprawnia do wjazdu za sygnalizator. No i
    > wjechała, a nawet przejechała kilkadziesiąt metrów. A co potem?
    > Teoretycznie powinna ustąpić pierwszeństwa według ogólnych zasad
    > pierwszeństwa, czyli trudno mi powiedzieć komu, bo nie wiem czy to
    > skrzyżowanie równorzędne. To tak na kursie. A w rzeczywistości
    > powinna jechać (w tym przypadku) najdalej jak się da, byle nie komuś
    > wprost pod koła.

    No wlasnie, to nie jest takie oczywiste, bo zgodnie z rozporzadzeniem:
    "Sygnal zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    1) [...]
    2) ze wzgledu na warunki ruchu na skrzyzowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyzowania nie byloby mozliwe przed zakonczeniem nadawania sygnalu
    zielonego.

    Oczywiscie scisle stosowanie tego zapisu na niektorych skrzyzowaniach
    powodowaloby kilkugodzinne oczekiwanie na lewoskret...

    --
    dremka