  • 11. Data: 2009-10-27 17:10:22
    Temat: Re: Jak bezbolesnie i prosto rozmontowac obudowe DIP
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Myszke optyczna ?

    Bardzo zacny przetwornik 640x480 monochromatyczny zazwyczaj w myszce
    siedzi - i jak pamiętam okienko miał dosyć szerokie.

    No chyba żeby się nadziać na starą myszkę optyczną wymagającą
    kratkowanych podkładek - tam to oświetlacz i parę fotodiod tylko było (a
    jak się podkładka przekręciła to kursor po przekątnej ganiał...)

    --
    Darek

  • 12. Data: 2009-10-27 17:15:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Oct 2009 18:10:22 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Bardzo zacny przetwornik 640x480 monochromatyczny zazwyczaj w myszce
    >siedzi - i jak pamiętam okienko miał dosyć szerokie.

    IMO 16x16, moze 64x64, ale do tego odpowiedni procesor, stopien
    skomplikowania powinien byc podobny.

    A swoja droga - nie mozna juz znalezc gotowych zdjec ?
    Dawniej troche tego po pdf bywalo..

    J.

  • 13. Data: 2009-10-27 17:34:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak (swymi rencami) napisał:

    > Bardzo zacny przetwornik 640x480 monochromatyczny zazwyczaj
    > w myszce siedzi - i jak pamiętam okienko miał dosyć szerokie.

    Aż tak? Dlaczego prostokątny? Ja się dotąd spotykałem z kwadratowymi,
    o rozmiarach kilkunastu pikseli w rządku. Taki na przykład, dość nowy
    http://www.st.com/stonline/products/literature/bd/12
    121.pdf ma 20x20px.

    Gdzie można dostać taką zacną myszkę? Gdyby ją zaprząc do programu
    takiego jak tu: http://spritesmods.com/?art=mouseeye , to by można
    było oglądać pod jej stopami co bardziej tłuste bakterie.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-10-27 17:57:51
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Czym się ją wytrawia?

    Stezonym kwasem azotowym. Usunie obudowe, a chip nieuszkodzony zostanie.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 15. Data: 2009-10-28 20:14:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik T.M.F. napisał:

    > Stezonym kwasem azotowym. Usunie obudowe, a chip nieuszkodzony zostanie.

    I jestem ciekaw ile ci z metalizacji górnej warstwy zostanie, zwłaszcza
    w okolicach padów... Wystarczy podtrawień w trakcie strawiania kolejnych
    warstw (a uwierz, przy padach i fusach podtrawienia potrafią być
    potężne, w innych miejscach też krwi napsuć lubią człowiekowi...)

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-10-28 20:17:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > A swoja droga - nie mozna juz znalezc gotowych zdjec ?
    > Dawniej troche tego po pdf bywalo..

    A niech tam - pomęczcie serwery mojego byłego pracodawcy, coś zawsze da
    się tam pooglądać -

    http://www.chipworks.com

    --
    Darek

  • 17. Data: 2009-10-29 13:32:31
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 27 Oct 2009 18:57:51 +0100, T.M.F. napisał:

    > Stezonym kwasem azotowym. Usunie obudowe, a chip nieuszkodzony zostanie.

    Tak OT. Gdzie można kupić stężony kwas azotowy 97% tzw "dymiący" ?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 18. Data: 2009-10-29 19:39:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > warstw (a uwierz, przy padach i fusach podtrawienia potrafią być
    > potężne, w innych miejscach też krwi napsuć lubią człowiekowi...)

    A co sie ma podtrawic? Zlota HNO3 nie trawi, aluminium takze. Nozki
    zezre, ale to nie problem.

  • 19. Data: 2009-10-29 21:03:17
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    > A co sie ma podtrawic? Zlota HNO3 nie trawi, aluminium takze. Nozki
    > zezre, ale to nie problem.

    plus tego aluminium nie ma tam zbyt wiele - wierzch ukladu zwykle
    pokryty warstwa pasywacji - tlenek krzemu czyli szklo.
    "Fusy" coraz czesciej wykonane jako poly-fusy z krzemu, czyli tez pod
    pasywacja ( choc tu zgaduje, bo technologiem od procesow nie jestem).
    A pady do ktorych lacza sie zlote druciki (bonding) mimo ze sa z
    aluminium szybko sie utlenia i kwas im nie straszny. Gdzies
    wyczytalem, ze kwas azotowy wozi sie w aluminiowych cysternach! ale
    tylko stezony, rozcienczony nie tworzy tak szczelnej warstwy tlenkow.

    Najladniej uklady wygladaja pod mikroskopem optycznym - grubosci
    poszczegolnych warstw sa tak male, ze dzieki dyfrakcji swiatla maja
    rozne, teczowe kolory. Zdjecia nie oddaja tego w calosci :)

    A z trawieniem azuru i nozek walczy sie tak, ze do obudowy dociska sie
    kwasoodporna gumowa uszczelke z otworem o wielkosci struktury. Proces
    przerywa sie na tyle wczesniem ze odslonieta jest powierzchnia ukladu
    a wiekszosc bondingu jest w zywicy ( a wlasciwie zywicy zmieszanej z
    mikroskopijnymi kulkami szklanimi jako wypelniczem).

    Marcin

  • 20. Data: 2009-10-30 07:55:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik T.M.F. napisał:

    > A co sie ma podtrawic? Zlota HNO3 nie trawi, aluminium takze. Nozki
    > zezre, ale to nie problem.

    Miedź, kochaneńki, miedź... Póki nie rozbierzesz to nie wiesz jaka jest
    metalizacja a na układy z metalizacja miedziana obecnie łatwo się nadziać.
    Takoż wszelkie warstwy metalizacji pośrednich, wszelkie via - często z
    wolframu albo molibdenu są robione a to już jest narażone na reakcję z
    azotowym.
    Zresztą z tym niezjadaniem aluminium to też nie tak - Al w masie w
    azotowym się powinno spasywować i nie reagować ale warstwa cienka ma
    szansę utlenić się na wylot zanim dostateczną grubość tlenku wytworzy -
    sprawdź jakie w elektrochemii wytwarza się warstwy przy alodynowaniu a
    jaką grubość ma naparowany/napylony próżniowo metal na krzemie.

    --
    Darek