eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Jak ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <hp4rbc$lqc$1@news.onet.pl> <hp4rfk$2riu$1@news2.ipartners.pl>
    <hp4s09$ncn$1@news.onet.pl> <4bb5f722$1@news.home.net.pl>
    <hp4tl6$rpu$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    Message-ID: <4bb6ac34$1@news.home.net.pl>
    Date: 3 Apr 2010 04:47:16 +0200
    X-Trace: news.home.net.pl 1270262836 80.52.166.102 (3 Apr 2010 04:47:16 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 40
    X-Authenticated-User: anka.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269547
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:

    > Jeśli to są dwa termistory to - jak działają? Mierzą różnicę temperatury
    > przed i po ? A może jednak jeden z nich to grzejnik z jakąs ostrą
    > charakterystyką R/T wsadzony w mostek?

    Nie mam pojęcia, nie znam się na elektryce. Wiem, że są dwa, bo czasem
    czyszczę przepływomierz. Na oko wyglądają podobnie, taki cienki drucik
    rozpięty pomiędzy dwoma, pionowymi, grubszymi.

    > Dopytuje, bo zastanawia mnie na ile byłbym w stanie samodzielnie go
    > skontrolować/naprawić po wymontowaniu.

    Skontrolować najlepiej bez wymontowania. Odłącz wtyczkę i sprawdź czy
    napięcie mieści się w takim zakresie, jak powinno. Jak masz czym
    podłączyć się do auta via OBD to narysuj sobie na przykład na jednym
    wykresie odczyty z TPS i MAF w skali obrotów, czy coś takiego.

    Co do naprawy to nie wydaje mi się, żeby była możliwa w garażowych
    warunkach, złe wskazania przepływomierza powodują ustalanie złego składu
    mieszanki co w skrajnym przypadku może skończyć się uszkodzeniem silnika,
    a nie sądzę, żebyś był w stanie go właściwie skalibrować i być pewnym, a
    w każdym razie być pewnym, że Ci się to udało...

    > Nie wiem też czy słusznie zakładam, że przepływomierz z grzejnikiem z
    > czasem ulega "rozregulowaniu" w wyniku utraty parametrow znamionowych.
    > Ale nie uszkodzeniu. W kazdym razie komputer nie przełacza się w tryb
    > awaryjny, jedynie zgłasza źle (co to oznacza?) działający
    > przepływomierz.

    Pewnie jest różnie w różnych autach, ale jak sądzę ECU porównuje
    wskazania z MAF z innymi czujnikami, np. TPS czy sondą lambda no i
    sprawdza zakres napięcia jakie ma na wyjściu z przepływomierza. Na tej
    podstawie uważam, ze jeśli są już błędy to MAF jest z pewnością
    niesprawny (ew. jest bardzo, bardzo brudny), ale jeśli nie ma, to wcale
    nie oznacza, ze jest sprawny. Stosunkowo niewielkich przekłamań auto samo
    nie wykryje, a mają one spory wpływ na osiągi.

    --
    cokolwiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: