-
1. Data: 2017-07-25 00:59:58
Temat: Jachcik królowej
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia przecudnej
urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują olej
napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa maszyna
parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety, przecież
sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %, diesla, szczególnie
dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po cholerę się bawili w
takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie przeszkadzały JW Królowej? No ale
maszyna parowa i przekładnia też bezszelestne nie są.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
2. Data: 2017-07-25 02:54:54
Temat: Jachcik królowej
Od: 4...@g...com
Dwustopniowa bedzie miala lepsza sprawnosc od silnika benzynowego. Taka z potrojnym
rozprezeniem do 50% dochodzi. Kiedys byl program o statkach rzecznych i o tych
procentach mowili. Pokazywali te maszyny parowe, cudenka. Wypolerowane lepiej niz
klamki w chinskich wagonach co do zsrr jezdzily. A te klamki jak by ze zlota byly,
tak wygladaly. Stawiam kase przeciwko lisciom z parku ze jak do ogladania dla
turystow takie sprzety sa przeznaczone to je na wysoki polysk robia. Bo jak pracowaly
to wygladaly jak syf z gilem.
-
3. Data: 2017-07-25 05:57:46
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 08:01:06 UTC+9 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> Powitanko,
>
> Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia przecudnej
> urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują olej
> napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa maszyna
> parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety, przecież
> sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %, diesla, szczególnie
> dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po cholerę się bawili w
> takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie przeszkadzały JW Królowej? No ale
> maszyna parowa i przekładnia też bezszelestne nie są.
Być może wcześniej kocioł był na mazut, potem przerobili na olej bo przepisy albo
smród. I nikt nie wpadł na myśl że wyszła bzdura. Widać tam nikogo nie było od
wpadania na myśli.
-
4. Data: 2017-07-25 13:00:33
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
>Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia
>przecudnej urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują
>olej napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa
>maszyna parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety,
>przecież sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %,
nowoczesnej turbiny dochodzi ponoc do 40%,
dwustopniowa parowa w obiegu zamknietym z kondensorem tez ma chyb
>diesla, szczególnie dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po
>cholerę się bawili w takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie
>przeszkadzały JW Królowej? No ale maszyna parowa i przekładnia też
>bezszelestne nie są.
A z ktorego roku ten jachcik ?
To zdaje sie bylo kiedys normalne - maszyna parowa jest, bo na parowym
statku musi byc.
A ze nowoczesnosc, to grzana palnikiem na olej.
Nasze motorowce Pilsudski i Batory (made in Italy) z 1935 mialy juz
diesle,
a niszczyciele Grom i Blyskawica z 1935/6 (made in England) na
turbinach parowych.
Czynnikow wyboru napedu moglo byc wiecej niz tylko sprawnosc.
diesle mialy po 6k KM, a turbiny po 27kKM.
Moze o miejsce chodzilo ...
Nastepca Groma, made in ZSRR w 1950, tez mial turbiny parowe ... ale
tu byc moze tylko taka licencje im dostarczono przed 1946 :-)
A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki
:-)
J.
-
5. Data: 2017-07-25 17:55:50
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 2017-07-25 o 13:00, J.F. pisze:
> A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki :-)
A kto bu się ekonomią przejmował na takim jachcie.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
6. Data: 2017-07-25 18:08:08
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol7pkv$k3v$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-07-25 o 13:00, J.F. pisze:
>> A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie
>> tloki :-)
>A kto bu się ekonomią przejmował na takim jachcie.
To nie tylko ekonomia - ale takze zasieg i pojemnosc zbiornikow
paliwa.
A potem sie okaze, ze jacht krolowej to wielkosci Titanica musi byc
:-)
J.
-
7. Data: 2017-07-25 20:30:41
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2017-07-25 o 18:08, J.F. pisze:
> Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ol7pkv$k3v$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2017-07-25 o 13:00, J.F. pisze:
>>> A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki :-)
>> A kto bu się ekonomią przejmował na takim jachcie.
>
> To nie tylko ekonomia - ale takze zasieg i pojemnosc zbiornikow paliwa.
> A potem sie okaze, ze jacht krolowej to wielkosci Titanica musi byc :-)
>
Oszczędzi na paliwie stawiając żagle :)
WM