  • Data: 2016-11-28 13:01:00
    Temat: Re: Ja mam ku@#$wa pecha. art. 23.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Rey48 k...@a...pl ...

    > Megrims nie złamał żadnego przepisu PoRD.
    > Włączanie się do ruchu wykonał prawidłowo zgodnie z PoRD,
    > czyli rozejrzał się, przepuścił jedyny pojazd jaki tam był w ruchu
    > i pojechał.
    > Jakich warunków on nie spełnił ?
    > To pytanie zadaję ci już po raz trzeci. Może wreszcie odpowiesz.
    >
    > Cofający ma obowiązek udzielić pierwszeństwa INNYM pojazdom
    > (art. 23.1.3 PoRD) i ma zachować szczególną ostrożność.

    Rey48, my cały czas dyskutujemy o pierwszenstwie (być moze dlatego, zeby
    jeszcze mocniej pokazać brak winy megrimsa) a ja cały czas wskazuje, ze to
    nie ma znaczenia.
    W tamtej sytuacji, nawet gdyby z jakichs powodów uznać, że megrims wymusił
    pierwszenstwo to nadal byłby on winny TYLKO wymuszenia pierwszenstwa.
    Natomiast kolizja to bezwzględna wina kombi ktore po prostu nie uwazało,
    nie zauwazyło, nie umiało korzystać z lusterek, slizgneła się noga ze
    sprzegła czy tez po prostu się zagapiło i wjechało w inny pojazd który był
    w jego zasiegu wzroku.
    Ten pojazd nie pojawił sie tam nagle, nie było sytuacji, ze nie był mozliwy
    do zuawazenia, nie było sytuacji ze kombi nie wyhamowało. Wiec wina
    spowodowania stłuczki jest ewidentna a to kto miał pierwszenstwo jest
    sprawa wtórna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji