  • 1. Data: 2009-10-01 10:37:16
    Temat: JAk wymienic HDD z systemem w laptopie ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    W jaki sposob moge wymienic stary hdd na nowy w laptopie(z przeniesieniem
    systemu), majac tylko tego laptopa, stary dysk, nowy dysk i komputer
    stacjonarny (oba kompy z nagrywarkami i dostepne pendrive ale wielkosci
    kilka razy mniejsze od danych na dysku) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-10-01 11:08:56
    Temat: Re: JAk wymienic HDD z systemem w laptopie ?
    Od: GraaaL <g...@w...TO.pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > i komputer stacjonarny (oba kompy z nagrywarkami i dostepne pendrive ale
    > wielkosci kilka razy mniejsze od danych na dysku) ?

    Ja bym połączył komputery siecią... i potem zrobił backup z dysku
    laptopa na dysk komputera stacjonarnego.
    Potem przyłączył nowy dysk do laptopa i odtworzył backup.

    Albo

    oba dyski z laptopa podłączyć do komputera stacjonarnego

    Do wszystkich operacji polecam małą dystrybucję linuksa http://sysresccd.org

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-01 12:49:21
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Fantom napisał(a):

> [...]
    > i komputer stacjonarny (oba kompy z nagrywarkami i dostepne pendrive ale
    > wielkosci kilka razy mniejsze od danych na dysku) ?

    Ja bym kupił/pożyczył kieszeń na HDD 2,5 cala na USB, zrobił obraz starego dysku
    (na stacjonarnym) i odtworzył go na nowym dysku.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2009-10-01 18:20:13
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Ja bym połączył komputery siecią... i potem zrobił backup z dysku laptopa
    > na dysk komputera stacjonarnego.
    > Potem przyłączył nowy dysk do laptopa i odtworzył backup.

    Jak to zrobic lacznie z przeniesieniem systemu ?

    > Albo
    >
    > oba dyski z laptopa podłączyć do komputera stacjonarnego

    Jak podlaczyc dysk 2,5 ze zlaczem "laptopowym" do plyty glownej zwyklego
    PCta? Jak zaznaczylem nie mam zadnej dodoatkowej przejsciowki itp (kiedys
    mialem ale posialem)

    Fantom

  • 5. Data: 2009-10-01 18:22:30
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Ja bym kupił/pożyczył kieszeń na HDD 2,5 cala na USB, zrobił obraz starego
    > dysku
    > (na stacjonarnym) i odtworzył go na nowym dysku.

    Nie czaje - co mam dokaldnie zrobic na stacjonarnym ?

    Fantom
    ps. chyba zapomnailem dopisac, ze to nie jest dysk nowego typu ktory ma po
    prostu zlacze i zasialnie sata - ale ma wejscie takie pinowe jak w ata
    laptopowych

  • 6. Data: 2009-10-02 05:10:52
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Fantom napisał(a):

    > Nie czaje - co mam dokaldnie zrobic na stacjonarnym ?

    Obraz dysku- partimage, ghost, dd- zależy, co lubisz i jaki masz tam
    system operacyjny.

    > ps. chyba zapomnailem dopisac, ze to nie jest dysk nowego typu ktory ma
    > po prostu zlacze i zasialnie sata - ale ma wejscie takie pinowe jak w
    > ata laptopowych

    Są stosowne przelotki. Pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.allegro.pl/item747060501_dobra_jakosc_ada
    pter_usb_ata_ide_2_5_3_5_box.html

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 7. Data: 2009-10-02 06:51:36
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Thu, 1 Oct 2009 20:20:13 +0200, Fantom wrote:

    > Jak to zrobic lacznie z przeniesieniem systemu ?

    Sciagnij sobie Hiren's Boot. Od kilku wersji w dol jest juz tam dostepny
    Acronis - to taki kawalak softu ktory zrobi to za Ciebie. Bardzo latwy w
    obsludze (i klikalny).

    > Jak podlaczyc dysk 2,5 ze zlaczem "laptopowym" do plyty glownej zwyklego
    > PCta? Jak zaznaczylem nie mam zadnej dodoatkowej przejsciowki itp (kiedys
    > mialem ale posialem)

    Acronis ma opcje przesylania obrazow przez sieci. Jedyne co bedziesz musial
    zrobic to AFAIK ustawienie serwera ftp na desktopie (jest kupa darmowych
    serwerkow ftp).

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 8. Data: 2009-10-02 07:35:20
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > system operacyjny.

    > Są stosowne przelotki. Pierwszy z brzegu przykład:

    Jakbym chcial przelotke (lub ja mial - bo kiedys mialem) to bym nie pytal.
    specjalnie napisalem co mam i jak za pomoca tego zrobic.

    Fantom

  • 9. Data: 2009-10-02 08:22:52
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Są stosowne przelotki. Pierwszy z brzegu przykład:
    > http://www.allegro.pl/item747060501_dobra_jakosc_ada
    pter_usb_ata_ide_2_5_3_5_box.html

    lepiej takiego Unitek'a:
    http://www.allegro.pl/item756396254_mostek_unitek_us
    b_2_0_ide_sata_adapter_nowy_gwar.html

    Ja mam i sobie chwale 9podłaczam dyski 3,5", 2,5", napędy optyczne -
    niezależnie czy złącze SATA czy PATA) - naprawdę polecam.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Założę sie, że ten mostek przyda sie wielokrotnie jeszcze w
    najróżniejszych sytuacjach.

  • 10. Data: 2009-10-02 08:25:30
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Fantom pisze:

    > Jakbym chcial przelotke (lub ja mial - bo kiedys mialem) to bym nie
    > pytal. specjalnie napisalem co mam i jak za pomoca tego zrobic.

    No to najszybciej po LAN-ie z Ghost'em w wersji pod Windows. Najprościej
    zrobić skrosowany kabelek Ethernet (lub kupić za 5 zł lub coś koło tego).

    Pzdr, OMSON