-
1. Data: 2020-11-18 12:41:27
Temat: Izera juz jest
Od: K <n...@e...com>
https://twitter.com/GDDKiA/status/132896172744736358
6
Ostro nam idzie ten Vateusz z projektem miliona elektrykow ;)
-
2. Data: 2020-11-18 13:47:23
Temat: Re: Izera juz jest
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 18/11/2020 12:41, K wrote:
> https://twitter.com/GDDKiA/status/132896172744736358
6
> Ostro nam idzie ten Vateusz z projektem miliona elektrykow ;)
"Takie elementy jak platforma, zespół akumulatorów czy silniki mają
zostać zapewnione przez zagranicznego dostawcę"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Izera_(marka_samochod%
C3%B3w)
Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.
-
3. Data: 2020-11-19 12:15:24
Temat: Re: Izera juz jest
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-11-18 o 13:47, heby pisze:
> On 18/11/2020 12:41, K wrote:
>> https://twitter.com/GDDKiA/status/132896172744736358
6
>> Ostro nam idzie ten Vateusz z projektem miliona elektrykow ;)
>
> "Takie elementy jak platforma, zespół akumulatorów czy silniki mają
> zostać zapewnione przez zagranicznego dostawcę"
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Izera_(marka_samochod%
C3%B3w)
>
> Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
> blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.
Dzięki wymianie surowców i produktów produkcja może być tańsza. I tak
komponenty do samochodów produkowane są na całym świecie i nikt nie robi
dramatu, że np. układ kierowniczy w BMW produkowany jest przez
amerykański koncern, który fabrykę ma w Tychach. Taki już jest ten świat
zrobiony...
Z Izerą to bardziej chodzi o markę niż o komponenty do produkcji.
Żelastwo można wszędzie kupić/wyklepać. A żeby to miało sens to musi być
tanie, a więc pochodzić z fabryki, która ma duży wolumen produkcji (więc
tanie, bo zwykle ilość ma wpływ na cenę). Gdyby poszperać w różnych
składnikach samochodów, to okaże się, że np., niemieckie auto projektują
Włosi, a produkowane jest w Turcji... Ale nadal to niemiecka marka, choć
samochód - niekoniecznie jest czystko niemiecki.
Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
T.
-
4. Data: 2020-11-19 12:31:09
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 18.11.2020 o 12:41, K pisze:
> https://twitter.com/GDDKiA/status/132896172744736358
6
Już rok temu prezentowali pierwszy egzemplarz:
https://mistrzowie.org/743467
Jacek
-
5. Data: 2020-11-19 12:47:24
Temat: Re: Izera juz jest
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 19/11/2020 12:15, T. wrote:
>> Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
>> blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.
> Dzięki wymianie surowców i produktów produkcja może być tańsza.
Czyli my od nich kupujemy silniki a oni nam w zamian sprzedają akumulatory?
> I tak
> komponenty do samochodów produkowane są na całym świecie i nikt nie robi
> dramatu, że np. układ kierowniczy w BMW produkowany jest przez
> amerykański koncern, który fabrykę ma w Tychach. Taki już jest ten świat
> zrobiony...
Wypowiadamy wam wojnę! A nie czekaj, przeciez silniki od naszych czołgów
produkujecie ...
> Z Izerą to bardziej chodzi o markę niż o komponenty do produkcji.
Zawsze chodziło o rendery, tym pieprzeniu o polskim samochodzie
elektrycznym :D
> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
-
6. Data: 2020-11-19 12:54:12
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-11-2020 o 12:47, heby pisze:
> On 19/11/2020 12:15, T. wrote:
>>> Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
>>> blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.
>> Dzięki wymianie surowców i produktów produkcja może być tańsza.
>
> Czyli my od nich kupujemy silniki a oni nam w zamian sprzedają akumulatory?
A kto to jest my, a kto oni?
Bo generalnie do samochodów dużo części powstaje w Polsce, w tym te
które wymieniłeś....
>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
>
> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
A która część jest istotna w elektryku?
HINT: Fabryki baterii są np. w Polsce....
-
7. Data: 2020-11-19 13:13:03
Temat: Re: Izera juz jest
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 19/11/2020 12:54, Cavallino wrote:
>> Czyli my od nich kupujemy silniki a oni nam w zamian sprzedają
>> akumulatory?
> A kto to jest my, a kto oni?
Kazdy nad którym nie masz kontroli jest "on". Przykładowo fajnie było
produkować amunicję w Turcji do momentu aż pojawił się problem z
sojuszem i NATO jest w dupie.
Fajnie się produkuje bomby w PL dla NATO do momentu kiedy nie
orientujesz się że świr był ministrem obrony. Itd itp.
Globalizacja jest ok, ale samochody to jednak produkt strategiczny. Nie
dlatego że same są takim produktem tylko dlatego że utrzymują w kraju
know-how i kulturę techniczną. Chyba, że jednak plany rządu to sadzenie
buraków, sądząc po obsadzie ministra z tej okolicy.
> Bo generalnie do samochodów dużo części powstaje w Polsce, w tym te
> które wymieniłeś....
Do Izery?
>>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
>> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
>> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
> A która część jest istotna w elektryku?
1) Bateria
2) Silnik
3) Automatyka/Elektronika
Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo dziesiątek
lat tworzenia takich technologii lokalnie.
Reszte da się wyklepać byle gdzie bo się niewiele różni od Poldka i mamy
w tym doświadczenie.
> HINT: Fabryki baterii są np. w Polsce....
I dlaczego Izera nie jest zasilana z tej własnie? Niech zgadnę, bo ta
Izera to tylko takie rendery dla suwerena :D
-
8. Data: 2020-11-19 13:14:30
Temat: Re: Izera juz jest
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 19/11/2020 12:31, Jacek wrote:
> Już rok temu prezentowali pierwszy egzemplarz:
> https://mistrzowie.org/743467
Badań nie przejdzie, wydech nie może dmuchać w twarz. Jak by przedłużyć
to zasłoni panel. Czyli nie da się, proszę się rozejść.
-
9. Data: 2020-11-19 13:30:39
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-11-2020 o 13:13, heby pisze:
>> Bo generalnie do samochodów dużo części powstaje w Polsce, w tym te
>> które wymieniłeś....
>
> Do Izery?
Ich to chyba jeszcze nie wybrali.
Ale chodziło mi o odwrócenie sytuacji - czyj jest samochód, do którego
bateria powstaje w Polsce, nadwozie w Czechach, a kapitał jest koreański?
>
>>>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
>>> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
>>> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
>> A która część jest istotna w elektryku?
>
> 1) Bateria
> 2) Silnik
> 3) Automatyka/Elektronika
>
> Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo dziesiątek
> lat tworzenia takich technologii lokalnie.
Dostawcę baterii można wymienić z dnia na dzień - Jyundai nawet stosuje
zamiennie dwóch.
Z silnikiem do elektryka chyba jeszcze prościej.
To 3 chce Tesla sprzedawać każdemu....
>
> Reszte da się wyklepać byle gdzie bo się niewiele różni od Poldka i mamy
> w tym doświadczenie.
>
>> HINT: Fabryki baterii są np. w Polsce....
>
> I dlaczego Izera nie jest zasilana z tej własnie?
Nie wiadomo czy nie jest.
> Niech zgadnę, bo ta
> Izera to tylko takie rendery dla suwerena :D
No tak.
Jeżdżące, ale na nic więcej bym raczej nie liczył.
Na tej samej zasadzie działają elektryki z Kutna, ale już za dużo
mniejsze pieniądze (za to jest ich więcej).
-
10. Data: 2020-11-19 13:39:48
Temat: Re: Izera juz jest
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 19/11/2020 13:30, Cavallino wrote:
>> Do Izery?
> Ich to chyba jeszcze nie wybrali.
Czyli same rendery jednak? To co po drodze jechało, kartonowe pudło, czy
Seicento z dospawana blachą?
> Ale chodziło mi o odwrócenie sytuacji - czyj jest samochód, do którego
> bateria powstaje w Polsce, nadwozie w Czechach, a kapitał jest koreański?
Właściciela know-how. I nie na papierze, ale w zasobach ludzi i inzynierów.
Zerknij na to co się dzieje w Iranie. Mają know-how i inzynierów oraz
mają reszte świata w dupie.
>> 1) Bateria
>> 2) Silnik
>> 3) Automatyka/Elektronika
>> Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo
>> dziesiątek lat tworzenia takich technologii lokalnie.
> Dostawcę baterii można wymienić z dnia na dzień - Jyundai nawet stosuje
> zamiennie dwóch.
A my mamy jakich do wyboru, co w z dnia na dzień odpalą produkcję bateri
do *nowego* samochodu? Centra może? Unitra? Tonsil? Czy może oprzemy się
na rozbieranych w Bangladeszu bateriach z laptopów?
> Z silnikiem do elektryka chyba jeszcze prościej.
Tak, to trywialne. Tam się tylko takie coś kręci. Znacznie cieżej idzie
wybór lakieru i konfiguracji opcji do folderu. Tutaj cały sztab pracuje
już od kilku lat. Róż rózowy czy bengalski? Caly naród śledzi w
niepewności. Wiadomo już że nie tęczowy.
>> I dlaczego Izera nie jest zasilana z tej własnie?
> Nie wiadomo czy nie jest.
Niemcy wykupili cała produkcję.
> Na tej samej zasadzie działają elektryki z Kutna, ale już za dużo
> mniejsze pieniądze (za to jest ich więcej).
Czekam na *taniego* meleksa. Może być na kwasowych. Zabudowany. O
wyglądzie Multipli. Chętnie kupię.