-
31. Data: 2020-11-23 11:17:40
Temat: Re: Izera juz jest
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-11-18 o 13:47, heby pisze:
> On 18/11/2020 12:41, K wrote:
>> https://twitter.com/GDDKiA/status/132896172744736358
6
>> Ostro nam idzie ten Vateusz z projektem miliona elektrykow ;)
>
> "Takie elementy jak platforma, zespół akumulatorów czy silniki mają
> zostać zapewnione przez zagranicznego dostawcę"
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Izera_(marka_samochod%
C3%B3w)
>
> Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
> blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.
https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/204483
5432481602
T.
-
32. Data: 2020-11-23 14:56:05
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.11.2020 o 11:04, T. pisze:
>>>>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
>>>> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
>>>> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
>>> A która część jest istotna w elektryku?
>>
>> 1) Bateria
>> 2) Silnik
>> 3) Automatyka/Elektronika
>>
>> Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo
>> dziesiątek lat tworzenia takich technologii lokalnie.
>>
>
> Nie do końca.
Oczywiście, że nie, bo tak naprawdę zrobienie elektryka to nie jest
jakieś hajtek w stosunku do spalinki. Na dobrą sprawę obecnie jak robić
od zera to... nawet prościej jak ma normy spełniać.
Baterie kupujesz na rynku. Silniki... bez jaj - toż to prościzna a
porównaniu ze spalinką. Falownik - też już nie hajtek. Problem to budę
zbudować i w niej to upchnąć tak żeby wyglądało atrakcyjnie i miało 4-5
gwiazdek i się nie rozpadło w czasie gwarancji.
--
Shrek
-
33. Data: 2020-11-23 15:06:34
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.11.2020 o 14:56, Shrek pisze:
> Oczywiście, że nie, bo tak naprawdę zrobienie elektryka to nie jest
> jakieś hajtek w stosunku do spalinki. Na dobrą sprawę obecnie jak robić
> od zera to... nawet prościej jak ma normy spełniać.
>
>
> Baterie kupujesz na rynku. Silniki... bez jaj - toż to prościzna a
> porównaniu ze spalinką. Falownik - też już nie hajtek. Problem to budę
> zbudować i w niej to upchnąć tak żeby wyglądało atrakcyjnie i miało 4-5
> gwiazdek i się nie rozpadło w czasie gwarancji.
A no i oczywiście sprzedać to potem i zapewnić jakiś serwis, dostępność
części i żeby się biznesowo choć trochę spinało.
--
Shrek
-
34. Data: 2020-11-23 16:21:20
Temat: Re: Izera juz jest
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fbb893a$0$518$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-11-19 o 13:13, heby pisze:
>> Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo
>> dziesiątek lat tworzenia takich technologii lokalnie.
>
>Nie do końca.
[...]
>2) Mamy 2 ciekawe rozwiązania - H. Cegielski opracował silniki
>oszczędniejsze o ponad 10%. Oczywiście przy założeniu, że to nie
>marketing - pokazywali to na targach w Hanowerze rok temu. Drugie
>rozwiązanie - Komel i jego silnik w piaście
>(https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piasc
ie-kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-e
lektrycznych/),
Nawet mocy ani momentu nie podal ...
>choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.
No wlasnie. Silniki w piastach sa niby od dawna, a czy ktos stosuje ?
Nie oplaca sie, na razie slepa uliczka ?
>3) Tu akurat nie mam linków, ale elektronikę łatwo zaprojektować i
Nie do konca.
Jak tego nigdy nie robiles, to sa lata eksperymentow i wiadra
spalonych tranzystorow.
>zlecić Chińczykom produkcję, choć i u nas takich fabryk nie brakuje.
>Wystarczy zarzucić w google - są firmy które także zajmują się
>projektowaniem takich układów, a nie tylko ich produkcją.
A potem sie okazuje ze falownik raz na rok sie psuje i nie wiadomo kto
winny ...
Sa gotowe falowniki ... tylko zobacz np jakie maja rozmiary ...
J.
-
35. Data: 2020-11-23 21:22:14
Temat: Re: Izera juz jest
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Monday, November 23, 2020, 4:21:20 PM, you wrote:
[...]
>>choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.
> No wlasnie. Silniki w piastach sa niby od dawna, a czy ktos stosuje ?
A kto chce mieć taką masę nieresorowaną?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
36. Data: 2020-11-23 22:08:11
Temat: Re: Izera juz jest
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8405171855$2...@s...com.
..
Hello J.F.,
Monday, November 23, 2020, 4:21:20 PM, you wrote:
>>>choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.
>> No wlasnie. Silniki w piastach sa niby od dawna, a czy ktos stosuje
>> ?
>A kto chce mieć taką masę nieresorowaną?
Skuterki ? te co maja skrzynie na tylnej osi.
Poza tym masa zwyklej piasty tez jest spora - razem z dodatkami ... np
ta wielka 19 calowa felga :-)
J.
-
37. Data: 2020-11-24 15:23:14
Temat: Re: Izera juz jest
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.11.2020 o 22:08, J.F. pisze:
> Poza tym masa zwyklej piasty tez jest spora - razem z dodatkami ... np
> ta wielka 19 calowa felga :-)
No ale felga z oponą to nie bardzo mają wyjście i muszą być na osi. A że
klient chce dużą... Albo cięższą aluminiową;)
--
Shrek