-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highw
inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
Subject: Re: Izera juz jest
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rp3197$bt1$1$horizn@news.chmurka.net> <rp3550$mer$1@dont-email.me>
<5fb653ce$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <rp5m0h$4ns$1@dont-email.me>
<rp5md5$5li$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5ngk$em6$1@dont-email.me>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Mon, 23 Nov 2020 11:04:28 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rp5ngk$em6$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 201122-4, 22.11.2020), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 66
Message-ID: <5fbb893a$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.97.243
X-Trace: 1606125882 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 518 83.31.97.243:65270
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4467
X-Received-Body-CRC: 4238943127
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687828
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-11-19 o 13:13, heby pisze:
> On 19/11/2020 12:54, Cavallino wrote:
>>> Czyli my od nich kupujemy silniki a oni nam w zamian sprzedają
>>> akumulatory?
>> A kto to jest my, a kto oni?
>
> Kazdy nad którym nie masz kontroli jest "on". Przykładowo fajnie było
> produkować amunicję w Turcji do momentu aż pojawił się problem z
> sojuszem i NATO jest w dupie.
>
> Fajnie się produkuje bomby w PL dla NATO do momentu kiedy nie
> orientujesz się że świr był ministrem obrony. Itd itp.
>
> Globalizacja jest ok, ale samochody to jednak produkt strategiczny. Nie
> dlatego że same są takim produktem tylko dlatego że utrzymują w kraju
> know-how i kulturę techniczną. Chyba, że jednak plany rządu to sadzenie
> buraków, sądząc po obsadzie ministra z tej okolicy.
>
>> Bo generalnie do samochodów dużo części powstaje w Polsce, w tym te
>> które wymieniłeś....
>
> Do Izery?
>
>>>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
>>> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
>>> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
>> A która część jest istotna w elektryku?
>
> 1) Bateria
> 2) Silnik
> 3) Automatyka/Elektronika
>
> Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo dziesiątek
> lat tworzenia takich technologii lokalnie.
>
Nie do końca.
1) Baterie cały świat (poza Muskiem) kupuje "u obcych". Zwykle od LG
albo innego Samsunga. Akurat kilka takich fabryk mamy u siebie. Buduje
się też (poza LG Chem) fabryka Mercedesa (jest już na ukończeniu) -
https://glowny-mechanik.pl/2019/01/23/w-jaworze-pows
tanie-druga-fabryka-mercedes-benz/,
https://mercedes-benz-jawor.com.pl/,
https://glowny-mechanik.pl/2019/10/11/polska-staje-s
ie-hubem-produkcji-baterii-elektrycznych/
2) Mamy 2 ciekawe rozwiązania - H. Cegielski opracował silniki
oszczędniejsze o ponad 10%. Oczywiście przy założeniu, że to nie
marketing - pokazywali to na targach w Hanowerze rok temu. Drugie
rozwiązanie - Komel i jego silnik w piaście
(https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piasci
e-kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-el
ektrycznych/),
choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.
"Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie,
wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne
napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony
moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania dostępne na rynku.
Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które
zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a
przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w
pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu
pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju
technologii elektromobilności w Polsce" - powiedział Wojciech Więcławek,
Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.
3) Tu akurat nie mam linków, ale elektronikę łatwo zaprojektować i
zlecić Chińczykom produkcję, choć i u nas takich fabryk nie brakuje.
Wystarczy zarzucić w google - są firmy które także zajmują się
projektowaniem takich układów, a nie tylko ich produkcją.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.20 11:07 T.
- 23.11.20 11:16 T.
- 23.11.20 11:17 T.
- 23.11.20 14:56 Shrek
- 23.11.20 15:06 Shrek
- 23.11.20 16:21 J.F.
- 23.11.20 21:22 RoMan Mandziejewicz
- 23.11.20 22:08 J.F.
- 24.11.20 15:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=