-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rp3197$bt1$1$horizn@news.chmurka.net> <rp3550$mer$1@dont-email.me>
<5fb653ce$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <rp5m0h$4ns$1@dont-email.me>
<rp5md5$5li$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5ngk$em6$1@dont-email.me>
<rp5ohh$765$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5p2p$p84$1@dont-email.me>
<rp5pni$7sg$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5qen$2mh$1@dont-email.me>
In-Reply-To: <rp5qen$2mh$1@dont-email.me>
Subject: Re: Izera juz jest
Date: Thu, 19 Nov 2020 15:28:48 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 83
Message-ID: <5fb68122$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.159.245
X-Trace: 1605796130 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 510 83.30.159.245:53582
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4483
X-Received-Body-CRC: 2138010041
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687676
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rp5qen$2mh$...@d...me...
On 19/11/2020 13:50, Cavallino wrote:
>> Tego nie wiadomo, można założyć, że baterie (o ile jakieś są)
>> obecne, nie muszą być docelowymi.
>Czyli obili jakiegoś meleksa blachą? No no, to już prawie koniec,
>pozostały detale.
Raczej nie melexa ...
>>>> Ale chodziło mi o odwrócenie sytuacji - czyj jest samochód, do
>>>> którego bateria powstaje w Polsce, nadwozie w Czechach, a kapitał
>>>> jest koreański?
>>> Właściciela know-how.
>> Ale którego?
>> Silnika, baterii, nadwozia, czy elektroniki?
>Najlepiej wszystkiego.
>Masz know-how, masz ludzi, rządzisz. Inaczej to zwykła mnotownia. Tu
>czy w Kazachstanie, żadna różnica.
Tylko widzisz - ten przemysl samochodowy teraz taki, ze VW ma know-how
dotyczace, jakby to dobrze powiedziec - samochodu w rozumianego w
calosci, a niekoniecznie w szczegolach.
Zna sie na blachach, na silnikach i sterownikach, ale juz np
niekoniecznie sie zna poduszkach czy ABS i kupuje od tych co sie
znaja.
Siedzenia z Polski - aczkowiek projekt byc moze niemiecki, wiazki
kablowe z Polski, montowane na Slowacji itp ...
>Problemem jest to że u włądzy są sami tumaniści, prawnicy i inna
>swołocz. Nie mają pojęcia dlaczego każdy inzynier w tym kraju jest na
>wagę złota w dłuższej perspektywie, a kolejnych hitoryków nam
>naprawdę nie potrzeba więcej. I tu wchodzi Czarnek, cały na
>białoczerwono.
Z tym "kazdy" to nie przesadzajmy. Wiekszosc inzynierow to nie za duzo
umie, ale jeszcze sila przebicia potrzebna.
>>> A my mamy jakich do wyboru, co w z dnia na dzień odpalą produkcję
>>> bateri do *nowego* samochodu?
>> Ale Hyundai nie produkuje baterii, tylko kupuje na zewnątrz.
>Bo może szacują bezpieczeństwo na na tyle wysokie że opłaca się robić
>outsourcing.
>Powiedzmy że jutro Chiny wstaną i powiedzą "ale ta syberia to w sumie
>nasza była od zawsze".
No i to:
a) sie moga zdziwic, bo ruskie rakiety jeszcze lataja,
b) trzeba przeliczyc, czy wiekszy zysk bedzie z zajecia Syberii, czy
jak Rosjanie dostarczą gotowe surowce, w zamian za "paciorki" :-)
>I co teraz? Putin popuści w spodnie, ale rynek się przetasuje
>wszędzie.
>Kto będzie w stanie produkować lokalnie na terytorium pod kontrolą,
>wygrywa.
Patrz np ZTE ...
>> Tak jak my będziemy musieli, o ile do czegoś dojdzie.
>> Tak samo robią wszyscy inni poza Teslą.
>Może jednak Tesla dobrze kombinuje. Trzymają know-how, to czy ktoś
>zapłaci $1k więcej za baterię produkowana w USA a nie Tajlandii nie
>ma znaczenia, a bezpieczeństwo i kontrola rekompensują to.
ale baterie to im opracowal Panasonic.
I czy trzymaja know-how, czy nie - to nie bardzo wiadomo.
No i trzeba dzial badawczo-rozwojowy trzymac, bo albo zrobisz lepsze
baterie, albo ktos inny zrobi, a ty bedziesz mial gorsze.
A R&D w kazdej dziedzinie to cie nie stac, wiec kooperacja ...
>A ja meleksa chcę. Tylko bez wad, ale też bez specjalnych zalet. Od,
>do sklepu, do lasu, nad jeziorko, z wtyczką do mojego PV.
Do lasu, nad jezioro - to sie dla mnie melex kiepsko nadaje ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.11.20 15:46 heby
- 19.11.20 17:45 J.F.
- 19.11.20 20:32 heby
- 19.11.20 21:52 Shrek
- 19.11.20 22:20 adam
- 20.11.20 14:05 J.F.
- 20.11.20 14:16 Cavallino
- 20.11.20 14:24 heby
- 20.11.20 14:28 Cavallino
- 20.11.20 14:47 heby
- 20.11.20 14:50 J.F.
- 23.11.20 11:04 T.
- 23.11.20 11:07 T.
- 23.11.20 11:16 T.
- 23.11.20 11:17 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=