-
101. Data: 2021-03-03 13:56:55
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A Twoja technika jazdy FWD to sterowanie buksującymi po zerwaniu przyczepności
kołami?
I uważasz, że FWD jest "taki dobry" bo niby da się autko wyciągnąć kraulem w wybranym
kierunku?
No tak, Szwajcarzy po Twoim wpisie sprzedali wszystkie swoje Merole, a Holandia i
Dania są rajem tylnonapędowców.
-----
> RWD pod gorke nie posterujesz.
-
102. Data: 2021-03-03 14:09:23
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-03-03 13:37, J.F. wrote:
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:603f3d11$0$510$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 02.03.2021 o 23:53, HageRe pisze:
>>> Trochę śniegu spadnie i już duże problemy z wjazdem na niewielkie
>>> wzniesienie.
>
>> Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
>> Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?
>
> Tyl niedociazony w przecietnym RWD.
> Co prawda nie sa to az takie duze roznice - pod gorke powinno sie
> wyrownac ... za male gorki?
>
> No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
Tak sobie przypomniałem - lat temu prawie 40 sam widziałem jak ojciec
kumpla na zimę wrzuca do bagażnika wołgi worek kartofli. :-)
-
103. Data: 2021-03-03 14:12:33
Temat: Re: Izera
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-03-2021 o 13:40, J.F. pisze:
>
> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:603e9a2d$0$552$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2021-03-02 o 15:11, J.F. pisze:
>>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
>>> poldka nie dyskwalifikuje.
>
>> Shrek już napisał dlaczego był z tyłu napęd.
>> Kiedyś większość miała z tyłu - choćby sierra,
>> którą chyba też jeździłeś.
>> Ale dlaczego nie lubisz napędu z tyłu - jakieś doświadczenia?
>
> Sierra pirueta wykrecilem, i probowala mi jeszcze pare innych zrobic.
> Jakos pojazdy FWD mi tego nie robily, przynajmniej nie na prostej drodze
Dokładnie tak.
Mnie też próbowały zabijać w ten sposób TYLKO auta z RWD.
I dlatego z nich zrezygnowałem.
-
104. Data: 2021-03-03 14:23:48
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603e60bc$0$509$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 02.03.2021 o 15:30, J.F. pisze:
>> Za tlumienie robi amortyzator, ktory tam jak najbardziej byl.
>> Wiec raczej cos pisz o masie nieresorowanej - tych resorow, i mostu
>> ...
>Racja - tak czy inaczej dupa wylata;)
Chyba nie jakos strasznie, skoro niektore poldki do dzis jezdza :-)
J.
-
105. Data: 2021-03-03 14:40:44
Temat: Re: Izera
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-03-03 13:38, J.F. wrote:
> Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:603f2a05$0$23915$6...@n...neostrad
a.pl...
> On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
> [...]
>>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
>>> poldka nie dyskwalifikuje.
>> Każdy porządny samochód ma napęd na tył albo AWD. Badziew ma napęd na
>> przód, w dodatku często zasilany z dizla. :-)
>
> Ale dizla lubi tez mercedes i bmw :-)
Ale to tylko do jakichś gruzów te dizle wstawiają. :-D Bo o mercu SL czy
SLS, BMW M3/M4/M5/M6/M8 w dizlu to ja jeszcze nie słyszałem. :-)
-
106. Data: 2021-03-03 14:45:29
Temat: Re: Izera
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 14:23, J.F. pisze:
>> Racja - tak czy inaczej dupa wylata;)
>
> Chyba nie jakos strasznie, skoro niektore poldki do dzis jezdza :-)
Tak jak piszę - sytuację ratuje chujowy silnik;)
--
Shrek
-
107. Data: 2021-03-03 14:47:38
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 13:37, J.F. pisze:
>> Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
>> Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?
>
> Tyl niedociazony w przecietnym RWD.
No ale właśnie na wzniesieniu większość masy idzie na tył.
> No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
Czemu? IMHO lepiej niż fwd, gdzie jak się ślizgasz w czasie
przyspieszenia to już żadnej sterowności nie masz.
--
Shrek
-
108. Data: 2021-03-03 14:48:38
Temat: Re: Izera
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, March 3, 2021, 1:31:50 PM, you wrote:
>>> W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
>>> dawno pojechało (praktyka).
>>Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych
>>mocach z napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na
>>śliskim jednak lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)
> Hm, te wspolczesne FWD maja dosc ciezki przod - to i dociazaja kola
> napedzane.
Współczesne, to są elektryki. Z rozkładem mas 50/50, niskim środkiem
ciężkości i często z AWD
> Osobiscie to najbardziej narzekam na brak sterownosci przy ruszaniu
> pod gore - w FWD jak skrecisz kola to cos tam w bok ciagnie zgodnie z
> zamiarem.
> W RWD tyl sie zsuwa do rowu, bo taki boczny przechyl drogi :-(
Mniej gazu, lepsze opony albo łańcuchy.
Jakoś nigdy Poldkiem mnie do rowu nie ściągnęło. Lanosem sam skoczyłem
- to było lepsze wyjście niż czołówka :)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
109. Data: 2021-03-03 14:53:26
Temat: Re: Izera
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 13:31, J.F. pisze:
>> Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych mocach
>> z napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na śliskim
>> jednak lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)
>
> Hm, te wspolczesne FWD maja dosc ciezki przod - to i dociazaja kola
> napedzane.
Mają też dużo mocy, której nie jesteś często w stanie wykorzystać, bo
zerwałbyś przyczepność - im bardziej przyspieszasz, tym przód "lżejszy".
W rwd na odwrót - im bardziej pałujesz tym dupa "ciężasza"
> Osobiscie to najbardziej narzekam na brak sterownosci przy ruszaniu pod
> gore - w FWD jak skrecisz kola to cos tam w bok ciagnie zgodnie z zamiarem.
> W RWD tyl sie zsuwa do rowu, bo taki boczny przechyl drogi :-(
W fwd to samo - jak koła buksują to jedzie gdzie grawitacja mówi.
--
Shrek
-
110. Data: 2021-03-03 15:20:54
Temat: Re: Izera
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Raz w życiu zdarzyło mi się nie podjechać Poldolotem pod górę, w Szklarskiej,
porządna zima, opony D-124 czy jak one tam,
rozpędzałem się z przeciwstoku i nic.
Ale Kadetem też nie, choć próbowałem wjeżdżać tyłem i dwóch pchających pomagierów
miałem, żeby do kwatery dopchnąć.
Myślę, że Dębica Frigo dałaby radę w obydwu przypadkach ;-)
Swoją drogą ciekawe, którego wcześniej wyrzuci z trasy po pęknięciu przy 130-140 km/h
gumy w drobny mak: RWD czy FWD.
Poldolotem parę razy łapałem i nic (a to chyba jeszcze dętkowe były).
Escortem po pęknięciu na zakręcie przodu odbyłem lot jak na amerykańskim filmie
(opowiadał ten za mną).
-----
> Jakoś nigdy Poldkiem mnie do rowu nie ściągnęło.