-
111. Data: 2021-03-03 16:49:46
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f8798$1$515$6...@n...neostrada.
pl...
>A Twoja technika jazdy FWD to sterowanie buksującymi po zerwaniu
>przyczepności kołami?
>I uważasz, że FWD jest "taki dobry" bo niby da się autko wyciągnąć
>kraulem w wybranym kierunku?
Nie chodzi o mityczne "wyciaganie na zakrecie", tylko jak stoisz pod
gore, i usilujesz ruszyc, to FWD jakies resztki manewrowosci daje.
W w RWD nie ma, tylko tyl sie zsuwa w bok, jesli jest boczny przechyl.
>No tak, Szwajcarzy po Twoim wpisie sprzedali wszystkie swoje Merole,
>a Holandia i Dania są rajem tylnonapędowców.
A co tam Holendrzy i Dunczycy wiedza o ruszaniu pod gore na osniezonej
drodze :-)
J.
-----
> RWD pod gorke nie posterujesz.
-
112. Data: 2021-03-03 18:19:38
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f9e3c$1$541$6...@n...neostrada.
pl...
>Raz w życiu zdarzyło mi się nie podjechać Poldolotem pod górę, w
>Szklarskiej, porządna zima, opony D-124 czy jak one tam, rozpędzałem
>się z przeciwstoku i nic.
Przy czym tak ogolnie, to ludzie na tych oponach jezdzili i
podjezdzali, ale moze nie w ten dzien :-)
>Swoją drogą ciekawe, którego wcześniej wyrzuci z trasy po pęknięciu
>przy 130-140 km/h gumy w drobny mak: RWD czy FWD.
>Poldolotem parę razy łapałem i nic (a to chyba jeszcze dętkowe były).
Przednia opona czy tylna?
Po.rezydent jechal RWD ..
>Escortem po pęknięciu na zakręcie przodu odbyłem lot jak na
>amerykańskim filmie (opowiadał ten za mną).
Ale to dlatego ze FWD, czy dlatego, ze przednia opona ?
Najlepiej miec AWD?
https://youtu.be/OnVTn8KKBNI?t=321
J.
-
113. Data: 2021-03-03 19:36:43
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1044096097$2...@s...com.
..
Hello J.F.,
Wednesday, March 3, 2021, 1:31:50 PM, you wrote:
>>>> W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie
>>>> FWD
>>>> dawno pojechało (praktyka).
>>>Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych
>>>mocach z napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na
>>>śliskim jednak lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)
>> Hm, te wspolczesne FWD maja dosc ciezki przod - to i dociazaja kola
>> napedzane.
>Współczesne, to są elektryki. Z rozkładem mas 50/50, niskim środkiem
>ciężkości i często z AWD
Diesle ciagle jeszcze robia, ale ponoc juz niedlugo :-)
P.S. a to TDI VW to juz naprawili, czy truje po staremu - tzn nowe
samochody mam na mysli ...
>> Osobiscie to najbardziej narzekam na brak sterownosci przy ruszaniu
>> pod gore - w FWD jak skrecisz kola to cos tam w bok ciagnie zgodnie
>> z
>> zamiarem.
>> W RWD tyl sie zsuwa do rowu, bo taki boczny przechyl drogi :-(
>Mniej gazu, lepsze opony albo łańcuchy.
lancuchy niewatpliwie by pomogly, ale komu by sie chcialo zakladac.
Przez kilkadziesiat lat jezdzenia na narty poltora raza uzylem :-)
Opony oczywiscie tez by pomogly, ale kazde kiedys trafia na
przerastajace je warunki.
Gaz ... no jak to przy ruszaniu - minimalny.
Ale nie masz automatu, to sie nie da :-)
>Jakoś nigdy Poldkiem mnie do rowu nie ściągnęło.
Bo na narty nie jezdziles :-P
J.
-
114. Data: 2021-03-03 19:38:36
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f937b$0$532$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 03.03.2021 o 13:37, J.F. pisze:
>>> Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż
>>> fwd. Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?
>
>> Tyl niedociazony w przecietnym RWD.
>No ale właśnie na wzniesieniu większość masy idzie na tył.
Troche sie przenosi, ale czy wystarczajaco ..
>> No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
>Czemu? IMHO lepiej niż fwd, gdzie jak się ślizgasz w czasie
>przyspieszenia to już żadnej sterowności nie masz.
Mowie o samym ruszaniu - nie ruszysz, to RWD nie steruje.
A FWD w poslizgu troche jednak tak.
J.
-
115. Data: 2021-03-03 23:18:25
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, March 3, 2021, 4:49:46 PM, you wrote:
>>A Twoja technika jazdy FWD to sterowanie buksującymi po zerwaniu
>>przyczepności kołami?
>>I uważasz, że FWD jest "taki dobry" bo niby da się autko wyciągnąć
>>kraulem w wybranym kierunku?
> Nie chodzi o mityczne "wyciaganie na zakrecie", tylko jak stoisz pod
> gore, i usilujesz ruszyc, to FWD jakies resztki manewrowosci daje.
Dlaczego w Srebrnej Górze zimą (prawdziwą, ze śniegiem i mrozem) FWD
jadą pod górę na wstecznym? A ja Poldkiem bez problemu normalnie...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
116. Data: 2021-03-03 23:21:57
Temat: Re: Izera
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, March 3, 2021, 7:36:43 PM, you wrote:
[...]
>> Mniej gazu, lepsze opony albo łańcuchy.
> lancuchy niewatpliwie by pomogly, ale komu by sie chcialo zakladac.
> Przez kilkadziesiat lat jezdzenia na narty poltora raza uzylem :-)
> Opony oczywiscie tez by pomogly, ale kazde kiedys trafia na
> przerastajace je warunki.
> Gaz ... no jak to przy ruszaniu - minimalny.
> Ale nie masz automatu, to sie nie da :-)
>>Jakoś nigdy Poldkiem mnie do rowu nie ściągnęło.
> Bo na narty nie jezdziles :-P
Na górę się wyciągiem wjeżdża a nie samochodem...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
117. Data: 2021-03-03 23:44:56
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 19:38, J.F. pisze:
>> No ale właśnie na wzniesieniu większość masy idzie na tył.
>
> Troche sie przenosi, ale czy wystarczajaco ..
Nie wiem. Nigdy RWD po zimie po górach nie jeżdziłem. Za to w rumunii
raz mie się zdarzyło accordem podjeżdzać tyłem. Pomogło bo nie chciało
mi się łańcuchów zakładać.
>>> No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
FWD też nie. W tej samej rumunii udało mi się na śniegu zawrócić cudem.
Tylko gaz od razu przód w dół. W efekcie ustawiłem się po prostu dziobem
w dół (wynikowo że tak powiem), cofnąłem i potem bez gazu obróciłem
zjeżdzając znów w dół.
>> Czemu? IMHO lepiej niż fwd, gdzie jak się ślizgasz w czasie
>> przyspieszenia to już żadnej sterowności nie masz.
>
> Mowie o samym ruszaniu - nie ruszysz, to RWD nie steruje.
> A FWD w poslizgu troche jednak tak.
IMHO jak na rwd nie ruszysz pod górkę, to na fwd też gówno z tego bedzie.
--
Shrek
-
118. Data: 2021-03-03 23:48:34
Temat: Re: Izera
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 18:19, J.F. pisze:
> Ale to dlatego ze FWD, czy dlatego, ze przednia opona ?
>
> Najlepiej miec AWD?
> https://youtu.be/OnVTn8KKBNI?t=321
Imho bez większego znaczenia. Kolo miał po prostu szczęści - i niski
profil opony może mu pomógł.
--
Shrek
-
119. Data: 2021-03-04 12:47:39
Temat: Re: Izera
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
W Poldolocie to chyba wszystkie, choć zapewne znacznie częściej tylne (efekt
podnoszenia z jezdni przez przednią oponę gwoździa
wbijającego się następnie w tylne koło).
Próbuję sobie przypomnieć kolejny model opon z Dębicy, który wszedł po D-124 jakoś w
latach 90-tych.
Czy aby nie D-121 ?
Lub mylę kolejność?
Co do kierowników z BOR to pewnie nawet Ty byś lepiej jeździł ;-)
-----
> Przy czym tak ogolnie, to ludzie na tych oponach jezdzili i podjezdzali, ale moze
nie w ten dzien
[...]
> Przednia opona czy tylna?
> Prezydent jechal RWD.
-
120. Data: 2021-03-04 13:12:03
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:60401168$0$530$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 03.03.2021 o 19:38, J.F. pisze:
>>> No ale właśnie na wzniesieniu większość masy idzie na tył.
>> Troche sie przenosi, ale czy wystarczajaco ..
>Nie wiem. Nigdy RWD po zimie po górach nie jeżdziłem. Za to w rumunii
>raz mie się zdarzyło accordem podjeżdzać tyłem. Pomogło bo nie
>chciało mi się łańcuchów zakładać.
No to jak pisalem - w narciaskiej karierze raz uzylem lancuchow.
A poza tym, to jakos i sierra i FWD zawsze dojechaly.
Sierra IMO troche trudniej, ale to tez moze byc kwestia opon ...
>>> No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
>FWD też nie. W tej samej rumunii udało mi się na śniegu zawrócić
>cudem. Tylko gaz od razu przód w dół. W efekcie ustawiłem się po
>prostu dziobem w dół (wynikowo że tak powiem), cofnąłem i potem bez
>gazu obróciłem zjeżdzając znów w dół.
No widzisz - dalo sie obrocic "w miescu".
A w RWD by sie nie dalo :-)
>>> Czemu? IMHO lepiej niż fwd, gdzie jak się ślizgasz w czasie
>>> przyspieszenia to już żadnej sterowności nie masz.
>
>> Mowie o samym ruszaniu - nie ruszysz, to RWD nie steruje.
>> A FWD w poslizgu troche jednak tak.
>IMHO jak na rwd nie ruszysz pod górkę, to na fwd też gówno z tego
>bedzie.
Ale widzisz - w FWD moge jednak auto troche obrocic.
Moze obok bedzie lepsza przyczepnosc, moze sie ustawie skosnie, wtedy
rusze, a dalej to juz jakos bedzie ("ale urwal") :-)
J.