  • 11. Data: 2010-02-20 19:30:17
    Temat: Re: Isostaty
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 17:53:35 +0100, Atlantis wrote:
    >BTW jeśli o isostaty chodzi to zastanawia mnie jedna kwestia - w jaki
    >najprostszy sposób rozwiązywano przełączanie zakresów przy pomocy
    >takiego monstrualnego przełącznika? Przecież stare radia miały zwykle
    >poza falami długimi, krótkimi i UKF również kilka podzakresów fal
    >krótkich.

    Chyba nie bardzo - jak sie zrobila moda na Isostaty, to juz chyba
    znikla moda na KF.

    >A może isostaty robione z myślą o radiach były już tak projektowane, że
    >dało się je zastosować w jakimś powszechnym układzie na kawałku laminatu
    >wraz z filtrami 7x7 lub L-9 i tylko wyprowadzało się sygnały do obwodów
    >wejściowych i heterodyny?

    Mam rozkrecic radmora ? Chyba ma osobne filtry na kazdy zakres KF.
    schemat http://schematics2.w.interia.pl/ftp/tuner5122.gif

    Isostaty byly jednego typu tylko. Jakies wczesniejsze radia mialy
    przelaczniki wlasnej produkcji, funkcjonalnie podobne, ale w budowie
    inne.

    J.

  • 12. Data: 2010-02-20 20:54:25
    Od: Niebieski <t...@n...pl>

    PcmOL wrote:

    > "niebieski" <t...@n...pl> wrote in message
    > Witam.
    > Zostałem szczęsliwym posiadaczem wieży Radmor 74xx. Mam zamiar przywrócić
    > ja do idealnego stanu. PRzede wszystkim muszę wyczyscić isostaty. Jakim
    > środkiem to zrobić, aby ich jeszcze bardziej nie zepsuć?
    >
    > Isostaty, isostatami, ale jakieś 5 lat temu wymieniłem niemal wszystkie
    > elektrolity toru przedwzmacniacza i końcówek. Do dziś gra ok, tylko
    > potencjometry trzeszczą na zimno.

    Wymieniłeś bo było to konieczne czy dla świętego spokoju? Nie chcę tu
    niczego zmieniać bez powodu.
    --
    Niebieski

  • 13. Data: 2010-02-22 07:20:49
    Od: "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl>

    Użytkownik "niebieski" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Witam!
    Nie rozumię większości odpowiedzi, cp cp wymieniać jak "niebieski" chce
    doprowadzić to radio do stanu pierwotnego.
    Chyba w myśl zasady "lepsze jest wrogiem dobrego"
    Isostaty nie sa takie złe, nawet przekaźniki pracujące w stanie bezprądowym
    tracą dobry kontakt.
    Zaś co do czyszczenia to w pozycji pionowej od tyłu siknąć dobrego "kontoxu"
    do wszystkich segmentów i wciskać na przemian wszystkie kilkanaście razy
    mozna to powtórzyć.
    Absolutnie odradzam denaturat -zawiera stałę frakcje co widać po
    odparowaniu. Do potencjometrów to samo.
    Ponieważ większość tych preparatów posiada środki smarujące nic więcej nie
    trzeba robić.

    powodzenia i przyjemnego słuchania

    Marek
    Co do czyszczenia isostatów.

  • 14. Data: 2010-02-22 07:39:38
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    Użytkownik Marek Niedoba <s...@k...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:hltb8g$k4g$...@n...onet.pl...
    > Nie rozumię większości odpowiedzi, cp cp wymieniać jak "niebieski" chce
    > doprowadzić to radio do stanu pierwotnego.
    Kolego Marku!
    Kolega "niebieski" napisał wyraźnie:
    "Mam zamiar przywrócić ja do idealnego stanu."
    Pozdrawiam,
    Sly

  • 15. Data: 2010-02-23 06:52:28
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Wymieniłeś bo było to konieczne czy dla świętego spokoju? Nie chcę tu
    > niczego zmieniać bez powodu.

    Było konieczne. Szybciej i pewniej wymienić masowo niż ustalać które.

  • 16. Data: 2010-02-23 07:08:33
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    On Mon, 22 Feb 2010 08:39:38 +0100
    "Sylwester _azar" <i...@a...pl> wrote:

    > U_ytkownik Marek Niedoba <s...@k...onet.pl> w wiadomo_ci do grup
    > dyskusyjnych napisa_:hltb8g$k4g$...@n...onet.pl...
    > Kolego Marku!
    > Kolega "niebieski" napisa_ wyra_nie:
    > "Mam zamiar przywr_ci_ ja do idealnego stanu."

    Może napisałem trochę nieprecyzyjnie.
    Aby go doprowadzić do stanu idealnego musiałbym wymienić kondensatory, isostaty i
    pewnie jeszcze inne elementy. Chcę go jednak zachowac w stanie, nazwijmy to ,
    fabrycznym, ale jednocześnie go używać. Żadnych nieodwracalnych przeróbek. Wymienię
    potencjometry, bo wszystkie trzeszczą, wyczyszczę isostaty i styki, przestroję
    głowicę i to powinno wystarczyć, bo sprzęt gra. Obudowa jest w stanie bdb - nie ma
    żadnych rysek i wytartych napisów. Myślę jeszcze o zdalnie sterowanym potencjometrem
    siły głosu i wyłącznikiem - ale to później.

    niebieski