    From: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Iskrobezpieczeństwo - bariery
    Date: Fri, 10 Jul 2009 19:04:02 +0200

    Órzytkownik "Stasiek_T" napisał:
    > Nie ja to wymyśliłem. W PN-EN 50020:2005 Urządzenia elektryczne w
    > przestrzeniach zagrożonych wybuchem -- Wykonanie iskrobezpieczne "i"
    > tabela 4 określa odstępy izolacyjne oddzielające- powietrzne, przez
    > zalewę, powierzchniowe, przez izolację stałą. Przykładowo dla napięcia
    > 1575V wymagany odstęp przez izolację stałą wynosi 2,7mm. Żeby nie było
    > wątpliwości, w pkt 8.8.2 normy jest napisane, że wymagania tej tablicy
    > stosuje się do transoptorów jako elementów izolujących pomiędzy obwodami
    > iskrobezpiecznymi i nieiskrobezpiecznymi. Tak samo jest zresztą w nowej
> [...]

    wymaganie gróbości dielektryka to przecież nonsens, przecież jego
    izolacyjność nie zależy wcale od gróbości, ale od rodzaju tego dielektryka,
    więc jeśli wymaga się wytrzymałości na przebicia to gróbość jest już zbędna,
    ale tu jaskrawo widać jakość owych "specjalistuf" od piania norm:O)
    mogę ten banał porównać z innym normowym banałem, że wymaga się gdzieś żeby
    przy takim a takim prądzie maksymalny spadek napięcia był tyle i tyle i
    dodatkowo sie jeszcze wymaga żeby rezystancja była mniejsza niz tyle i tyle,
    to tak jakby ci panowie prawa łoma nie znali, bo przy zadanej rezystancji i
    napięciu prąd będzie zawsze 10razy mniejszy od wymaganego minimalnego!:O)