  • 1. Data: 2010-10-28 12:21:44
    Temat: Irlandzkie prawo jazdy na ciezarowki
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Czesc!

    Jestem w trakcie robienia irlandzkiego prawa jazdy kat C. Zastanawiam
    sie czy moge zrobic Practical Standard TRUCK TEST czyli ten bez CPC a
    potem wymienic je na polskie i w Polsce zrobic Kwalifikacje wstępna na
    przewóz rzeczy?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-10-28 12:35:43
    Temat: Re: Irlandzkie prawo jazdy na ciezarowki
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 03:21:44 -0700 (PDT), RadekNet
    (www.rejsy-czartery.com) napisał(a):

> [...]
    > sie czy moge zrobic Practical Standard TRUCK TEST czyli ten bez CPC a
    > potem wymienic je na polskie i w Polsce zrobic Kwalifikacje wstępna na

    Europejskie prawa jazdy są wzajemnie honorowane przez kraje UE i bez
    problemu wymieniane na odpowiednie kategorie.
    Co do dotatkowych uprawnień, to nie mam pojęcia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-10-28 12:43:47
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.10.2010 12:35, Waldek Godel pisze:

    > Europejskie prawa jazdy są wzajemnie honorowane przez kraje UE i bez
    > problemu wymieniane na odpowiednie kategorie.
    > Co do dotatkowych uprawnień, to nie mam pojęcia.

    Tylko, ze to nie sa tak na prawde dodatkowe uprawnienia. poniewaz bez
    nich to se mozesz ciezarowka jezdzic z rodzina na wakacje a nie w firmie
    transportowej.

    W Irladnii sa dwie drogi - albo to "cywilne" albo "zawodowe". Jak
    zrobisz wpierw "cywilne" to i tak robiac "zawodowe" robisz je prawie od
    zera.
    W Polsce wychodzi mo na to, ze wszyscy zaczynaja od "cywilnego" a potem
    je "uzawodowiaja" kwalifikacjami na przewoz rzeczy (lub osob jesli to
    autobusy).
    Chyba sie nie myle?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2010-10-28 12:49:33
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    > W Polsce wychodzi mo na to, ze wszyscy zaczynaja od "cywilnego" a potem
    > je "uzawodowiaja" kwalifikacjami na przewoz rzeczy (lub osob jesli to
> [...]

    Jest jak piszesz. Najpierw masz prawko na ciężarówkę prywatną, którą możesz
    jeździć po zakupy.
    Następnie robisz kwalifikację i możesz przewieźć kupkę piasku. Teściu się
    załapał w ostatnim momencie na tą kwalifikację za normalne pieniądze (coś
    koło 1k PLN). Teraz ta przyjemność kosztuje ponad 10k PLN.

    A w firmach ludzie nawet nie wiedzą, że jest taki przepis i śmigają na tzw.
    prywatne prawka.

    Porąbane te przepisy

  • 5. Data: 2010-10-28 13:09:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 12:49:33 +0200, SET napisał(a):

> [...]
    > koło 1k PLN). Teraz ta przyjemność kosztuje ponad 10k PLN.
    >
    > A w firmach ludzie nawet nie wiedzą, że jest taki przepis i śmigają na tzw.

    Zawsze tak było, tylko nie było to tak skomplikowane - dodatkowe badania
    psychotechniczne itp.
    A nie darmo napisałem "odpowiednie" kategorie, bo np. w UK wymieniając
    polskie prawo jazdy kategorii B zrobione przed którymś tam rokiem dostaje
    się jeszcze kategorię A z jakimś tam limitem (mocy OIDP), bo do tego roku
    prawo brytyjskie pozwalało prowadzić taki motocykl mając tylko B.

    Analogicznie - jeżeli masz komplet dokumentów pozwalających prowadzić tira
    w Irlandii, powinieneś dostać odpowiadający mu komplet dokumentów Polskich.
    Oczywiście w Banana Republic of Poland zapewne tak prosto nie będzie, jak
    to powinno być.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-10-28 13:47:29
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.10.2010 12:49, SET pisze:

    > Jest jak piszesz. Najpierw masz prawko na ci?ar?wk? prywatn?, kt?r? mo?esz
    > je?dzi? po zakupy.

    Czyli moj pomysl z prawkiem w Ire a kwalifikacjami w Pl jest ok. To mnie
    cieszy :)

    > Nast?pnie robisz kwalifikacj? i mo?esz przewie?? kupk? piasku. Te?ciu si?
    > za?apa? w ostatnim momencie na t? kwalifikacj? za normalne pieni?dze (co?
    > ko?o 1k PLN). Teraz ta przyjemno?? kosztuje ponad 10k PLN.

    Skad Ci sie wzielo 10 tys zl? Cena kursu na "Kwalifikacje na przewoz
    rzeczy" to ok. 3 tys zl. Zeby wozic zwykle towary potrzebuje cos wiecej?

    A swoja droga i tak w najtanszej opcji w Polsce wychodzi drozej niz w
    Ire ;) wiec na razie probuje po angielsku...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2010-10-28 14:51:19
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 28/10/2010 12:47, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

    > Czyli moj pomysl z prawkiem w Ire a kwalifikacjami w Pl jest ok. To mnie
    > cieszy :)

    Nie bardzo..
    Po 1 w ROI PJ daje sie max na 5 lat.. Na tyle tez dostalbys polskie
    Ale mniejsz a z tym. Jesli chodzi o CTP to teraz juz jest
    obligatoryjnie. Od stycznia 2010

    --
    go!

  • 8. Data: 2010-10-28 15:10:27
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.10.2010 14:51, go! pisze:

    > Nie bardzo..
    > Po 1 w ROI PJ daje sie max na 5 lat..

    Nieprawda :) Prawo jazdy irlandzkie ma waznosc 1, 3 lub 10 lat.

    > Na tyle tez dostalbys polskie

    Nieprawda :) Wymieniajac dokument dostajesz nowy z nowa data waznosci,
    czy to polski czy irlandzki. Polskie sa chyba wazne 10 lat? Irlandzkie
    mozesz sobie wybrac okres (i odpowiednio zaplacic).

    > Ale mniejsz a z tym. Jesli chodzi o CTP to teraz juz jest
    > obligatoryjnie. Od stycznia 2010

    Nieprawda ;) Sa obowiazkowe tylko dla tych, ktorzy chca wykonywac zawod
    kierowcy, a ci ktorzy chca rodzine do kosciola wozic ciezarowka nie
    musza miec cpc. I wlasnie stad moje pytanie ... czy na pewno moge je
    pozniej zrobic w Polsce. Zglebiam wciaz temat i jak na razie wszystko
    mowi, ze TAK. Tylko Polskie ceny troche malo interesujace sa :( W cenie
    polskich kwalifikacji w Ire mam cale prawo jazdy z cpc.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2010-10-28 15:30:57
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 28/10/2010 14:10, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

> [...]
    > mowi, ze TAK. Tylko Polskie ceny troche malo interesujace sa :( W cenie
    > polskich kwalifikacji w Ire mam cale prawo jazdy z cpc.

    Ja ci tylko przekazuje wieci, ktore mam od kolegi, co robil prawo jazdy
    na ciezarowe w grudniu 2009 w Dublinie. Powiedzieli mu ze od stycznia
    juz nie bedzie mozliwosci robic CTP oddzielnie dla nowych kierowcow.

  • 10. Data: 2010-10-28 15:38:31
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

> [...]

    > mowi, ze TAK. Tylko Polskie ceny troche malo interesujace sa :( W cenie
    > polskich kwalifikacji w Ire mam cale prawo jazdy z cpc.

    Ja ci tylko przekazuje wiesci, ktore mam od kolegi, co robil prawo jazdy
    na ciezarowe w grudniu 2009 w Dublinie. Powiedzieli mu ze od stycznia
    juz nie bedzie mozliwosci robic CPC oddzielnie dla nowych kierowcow. Ale
    masz racje, pewnosci nie mam, moze mnie oszukal a moze koniec koncow nie
    wprowadzili tego przepisu.