  • 1. Data: 2009-02-02 16:10:38
    Temat: Inżynieria w kuchni :-)
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>

    Poradźcie mi proszę, jak osadzić aluminiowy tłuczek
    do mięsa na drewnianej rączce? Ciągle mi to spada...
    Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?

    Otwór w obuchu jest nieco stożkowy. Z jednej strony
    ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem
    suwmiarką. Rozumiem, że tak ma być?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 2. Data: 2009-02-02 16:26:17
    Temat: Re: Inżynieria w kuchni :-)
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 17:10:38 +0100, "Krzysztof Tabaczynski"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?
    >
    >Otwór w obuchu jest nieco stożkowy. Z jednej strony
    >ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem

    Idź do jakiejś Castoramy, lub podobnego sklepu, gdzie mają siekiery i
    młotki, poproś o mały klin do osadzania czegoś takiego.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2009-02-02 16:31:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    Krzysztof Tabaczynski pisze:
    > Poradźcie mi proszę, jak osadzić aluminiowy tłuczek
    > do mięsa na drewnianej rączce? Ciągle mi to spada...
    > Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?

    Wkleiłem tłuczek na poxipol, po czym przewierciłem gada w poprzek
    wiertłem 1,5mm i wraziłem tam drut miedziany o takiej średnicy jak
    otwór, od kilku lat spokój:)

  • 4. Data: 2009-02-02 16:46:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 2 Feb, 16:10, "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Otwór w obuchu jest nieco stożkowy. Z jednej strony
    > ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem
    > suwmiarką. Rozumiem, że tak ma być?

    Toż to odlew nie ruszony ludzką ręką- musi być stożek. Zawsze możesz
    wcisnąć rączkę odwrotnie i zaklinować- mniejsza szansa że spadnie.
    Rozwiązania mogą być różne, od totalnej prowizory (gwóźdź, wkręt do
    drewna) do fachowego klina (tylko trzeba go mieć). A jeszcze prościej
    jest wyrzucić i drugi sobie sprawić :-)

    Konrad

  • 5. Data: 2009-02-02 18:31:21
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Krzysztof Tabaczynski pisze:
    > Poradźcie mi proszę, jak osadzić aluminiowy tłuczek
    > do mięsa na drewnianej rączce? Ciągle mi to spada...
    > Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?

    Myślę że bez technologii rodem z NASA szkoda brać się za taką robotę.

    W ostateczności można wsadzić klina :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-02-02 19:55:40
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    Krzysztof Tabaczynski <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > PoradĹşcie mi proszÄ&#65533;, jak osadziÄ&#65533; aluminiowy tĹ&#65533;uczek
    > do miÄ&#65533;sa na drewnianej rÄ&#65533;czce? CiÄ&#65533;gle mi to spada...
    > MoĹźe jakiĹ&#65533; klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?
    >
    > OtwĂłr w obuchu jest nieco stoĹźkowy. Z jednej strony
    > ma Ĺ&#65533;rednicÄ&#65533; 15 mm a z drugiej 14 mm. MierzyĹ&#65533;em
    > suwmiarkÄ&#65533;. Rozumiem, Ĺźe tak ma byÄ&#65533;?
    >
    > Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.
    > Nie kaĹźdy Ĺťywiec to piwo...

    Kowale mają pojemnik z wodą i wsadzają do niego młotki. Nie po to żeby
    wystudzić tylko żeby nie spadały i się nie ruszały na trzonku. Tłuczek albo
    młotek trzymany w domu wysycha. Żaden klin nie da rady. Tylko jak zrobić w
    domu z tłuczkiem żeby trzonek nie wysychał?

  • 7. Data: 2009-02-02 20:59:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    sok marchwiowy napisal:
> [...]
    > młotek trzymany w domu wysycha. Żaden klin nie da rady. Tylko jak zrobić w
    > domu z tłuczkiem żeby trzonek nie wysychał?

    Nasaczyc nie woda, ale olejem spozywczym. Moja prababcia tak robila
    i nic jej nie spadalo :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-02 22:06:15
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>

    sok marchwiowy napisal:
> [...]
    > domu z tłuczkiem żeby trzonek nie wysychał?

    Nasaczyc nie woda, ale olejem spozywczym. Moja prababcia tak robila

    Rozumiem, że klin powinien być z twardego drewna.
    Mam mały kawałek jakiegoś czerwonego, afrykańskiego,
    twarde jak aluminium, podobno zawiera dużo krzemionki.
    Jaki kąt powinien mieć ten klin, żeby się trzymał?

  • 9. Data: 2009-02-03 01:26:59
    Temat: Re: InĹźynieria w kuchni :-)
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > OtwĂłr w obuchu jest nieco stoĹźkowy. Z jednej strony
    > ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem

    Te sprawy wymagaja po pierwsze nasycenia tego konca trzonka, ktory bedziesz
    wkladal w te dziure, jakims bezbarwnym lakierem, ktory zabezpieczy go przed
    nieuchronnym wysychaniem i namakaniem, na ktore nie ma mocnych. Ja bym
    maksymalnie nagrzal ten trzonek przez 2 godziny do temp. ok 100 -120 stopni i
    zanurzyl w jakims poliuretanie czy innym penetrujacym lakierze na dalsze pol
    godziny. Uzyskasz substytut impregnacji cisnieniowej. Po wyschnieciu,
    najlepiej osadzic go na kleju. Za moich czasow byl to epidian 5 z wypelniaczem
    z koloidalnej krzemionki. Zywica ta ma bardzo dobre parametry wytrzymalosciowe
    i termiczne i jest stosowana do opraw nawet ciezkiego sprzetu typu kilofy,
    mlotki itp. Mysle, ze powinien on byc dostepny. Oczywiscie wkladasz kij do
    tluczka od strony tego cienszego otworu, zabezpieczasz np chlebem aby zywica
    nie wyciekala i stawiajac tluczek pionowo zalewasz szczeline zywica
    rozmieszana wczesniej z utwardzaczem oczywiscie. Epidian wiaze kilka godzin.
    Prostszym sposobem jest normalne zaklinowanie klinem, nawet metalowym, o
    bardzo malym kacie, nie wiekszym od 5 stopni; wtedy tarcie zabezpiedcza go
    przed wypadaniem. Jesli chcesz to zrobic porzadnie trzonek musisz naciac pilka
    wlosnicowa. Jesli sloje sa w miare proste to mozesz probowac rozciac go nozem
    pobijanym mlotkiem.
    W kazdym razie jest to praca wymagajaca maksymalnej uwagi, precyzji i
    poswiecenia za to bardzo kiepsko platna. Jak znam zycie, jakiejs szczegolnej
    pochwaly nie dostaniesz a jak sie kiedys znowu ruszac zacznie, zjebka pewna.
    Pzdr.

  • 10. Data: 2009-02-03 11:02:13
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    Krzysztof Tabaczynski wrote:

    > Nasaczyc nie woda, ale olejem spozywczym. Moja prababcia tak robila
    > i nic jej nie spadalo :)

    Ale nie miala zmywarki ;-)

    pozdrowienia

    krzys