  • 1. Data: 2012-11-18 08:16:39
    Temat: Internet z UPC - jak skonfigurować dwa routery?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam,

    Jak pewnie niektórzy wiedzą - nowy router Thomson dodawany przez UPC do
    usługi internetu - jest do dupy. WiFi działa w nim przez kilkadziesiąt
    minut, potem trzeba resetować router, bo przestaje działać.

    Chciałbym więc podłączyć inny router WiFi (stary D-link). Moja wiedza w
    konfigurowaniu takiego zestawu jest na tyle marna, że poległem, gdy
    tylko podłączyłem kabel sieciowy z Thomsona do D-linka. Komputer zgłosił
    konflikt IP i tyle.

    Poradźcie, jak poprawnie podłączyć i skonfigurować taki zestaw routerów.
    Thomson ma działać jako połączenie kablowe (dwa komputery po skrętce),
    D-link wyłącznie do łączności bezprzewodowej.

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-11-18 10:26:50
    Temat: Re: Internet z UPC - jak skonfigurować dwa routery?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 18 Nov 2012 08:16:39 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >konfigurowaniu takiego zestawu jest na tyle marna, że poległem, gdy
    >tylko podłączyłem kabel sieciowy z Thomsona do D-linka. Komputer zgłosił
    1. NTG :) szukaj grupy o sieciach

    2. Widocznie oba routery mają to samo IP, do wyboru masz:

    a) Połącz LAN Thomson do LAN D-Link, zmień na D-linku na inny adres z
    tej samej puli co ma Thomson.

    b) Połącz LAN Thomson do WAN D-Link, ustaw w D-Linku na WAN adres z
    puli LAN Thomson (lub jesli LAN Thomson ma DHCP to w D-linku mozesz
    wlaczyc klienta DHCP na WAN) a w LAN D-link ustaw inną pulę adresową.

    WAM

  • 3. Data: 2012-11-19 08:52:59
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

> [...]
    > usługi internetu - jest do dupy. WiFi działa w nim przez kilkadziesiąt
    > minut, potem trzeba resetować router, bo przestaje działać.

    Zareklamuj a nie pisz że coś nie działa ... mam UPC i Thomspona od prawie
    roku i raz był właśnie taki problem z zanikaniem WiFi, reklamacja, coś tam
    poprawili u siebie i działa bez problermu.

  • 4. Data: 2012-11-19 10:09:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-19 08:52, Chris pisze:
> [...]
    > prawie roku i raz był właśnie taki problem z zanikaniem WiFi,
    > reklamacja, coś tam poprawili u siebie i działa bez problermu.

    Próbowałem. Wykręcają się. Nie umiem udowodnić, że to nie wina mojego
    sprzętu a oni na tym opierają swoją obronę: "na pewno coś u pana nie
    działa prawidłowo".

    --
    MN

  • 5. Data: 2012-11-19 10:15:45
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Próbowałem. Wykręcają się. Nie umiem udowodnić, że to nie wina mojego
    > sprzętu a oni na tym opierają swoją obronę: "na pewno coś u pana nie
    > działa prawidłowo".

    Hmmm dziwne ... u mnie coś porobili i działa od tego czasu bez problemu,
    zadzwoń i wezwij technika żeby przyjechał i sprawdził. Zrób jeszcze jedną
    rzecz, zaktualizuj drivery od karty sieciowej, typowy objaw dla układów
    intela.

  • 6. Data: 2012-11-19 14:01:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-19 10:15, Chris pisze:
> [...]
    > zadzwoń i wezwij technika żeby przyjechał i sprawdził. Zrób jeszcze
    > jedną rzecz, zaktualizuj drivery od karty sieciowej, typowy objaw dla

    U mnie kłopoty z Wi-Fi mam na wszystkich urządzeniach: laptopie,
    netbooku i trzech telefonach. Reset routera wystarcza na krótko.

    Wczoraj podłączyłem starego Dlinka i kłopoty zniknęły.

    --
    MN

  • 7. Data: 2012-11-19 14:16:01
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > U mnie kłopoty z Wi-Fi mam na wszystkich urządzeniach: laptopie, netbooku
    > i trzech telefonach. Reset routera wystarcza na krótko.
    > Wczoraj podłączyłem starego Dlinka i kłopoty zniknęły.

    To zgłaszaj do niech cały czas niech albo naprawią albo rezygnujesz z usługi
    :)
    Ja miałem tak że wszystko było OK na modemie ale transfer po WiFi urywał się
    co powiedzmy 5min (prawie te same czasy) i wznawiał się po parunastu sec.
    nie dało się oglądać filmów na TV po WiFi bo cały czas gubił transfer i
    trzeba było zaczynać od początku. Po kablu wszsytko było OK. Po paru tel i
    jakiś tam zmianach z ich strony podobno zdalny upgrade modemu oraz coś na
    centrali, wszystko wróciło do normy i działa bez problemu do dziś.
    Posatraj się zrobić wykres transferów że co jakiś czas są przerwy i wyślij
    im to mailem jako załącznik.

    Ja miałem takie EKG :) http://img703.imageshack.us/img703/8580/upcn.jpg

    Przy okazji zaloguj się na: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=5 i
    napisz problem, może ktoś coś więcej podpowie.

  • 8. Data: 2012-11-19 15:40:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 19 Nov 2012 10:15:45 +0100, Chris napisał(a):

    > Hmmm dziwne ... u mnie coś porobili i działa od tego czasu bez problemu,
    > zadzwoń i wezwij technika żeby przyjechał i sprawdził.

    O UPC to ja mogę długo dosyć... niekoniecznie zawsze w pozytywach. Ale teksty,
    że to na pewno coś u klienta jest nie tak, to u nich standard.

    Przycięli mi swego czasu transfer. Z niby możliwych do wyciągnięcia 50 Mbit
    było 20 i ani grama więcej. Trzy tygodnie mi wmawiali, że problem na pewno
    jest u mnie. Dopiero jak konsultanta przeczołgałem testami na trzech różnych
    komputerach, z trzema różnymi systemami operacyjnymi i kablem wpinanym
    bezpośrednio z modemu do kolejnego komputera, to się skończyły pomysły, co
    tu jeszcze u mnie winne jest.

    Poprawianie parametrów sygnału na początku tego roku zajęło - bagatela -
    trzy miesiące. Modem synchronizację tracił mniej lub bardziej regularnie, po
    czym mniej lub bardziej regularnie było pierdut - i synchronizacji już nie
    łapał. Dwie wymiany modemu, cztery wizyty techników (jak mnie już szlag
    prawie trafił na kolejne teorie, jak to uwalony jest mój komp czy router),
    aż w końcu serwis liniowy łaskawie się zgłoszeniem zajął.

    (ciach...)

    [ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli ]
    [ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem. ]
    [ (Chris Rock) ]

  • 9. Data: 2012-11-19 16:16:10
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2012-11-19 10:09, Marcin N pisze:

    > Próbowałem. Wykręcają się. Nie umiem udowodnić, że to nie wina mojego
    > sprzętu a oni na tym opierają swoją obronę: "na pewno coś u pana nie
    > działa prawidłowo".

    Jak możesz, to napisz jaki to model...
    też mam problem z Thompsonem, dokładnie z wi-fi,
    na początku problemy z podłączeniem,
    a teraz zdechło całkowicie.
    Tylko ja mam to od INEA

    pozdrawiam
    gadacz

  • 10. Data: 2012-11-20 11:18:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-19 14:16, Chris pisze:

    > Ja miałem takie EKG :) http://img703.imageshack.us/img703/8580/upcn.jpg
    >
    > Przy okazji zaloguj się na: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=5
    > i napisz problem, może ktoś coś więcej podpowie.

    W tym wątku wszyscy się żalą:

    http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=7758&post
    days=0&postorder=asc&start=15

    UPC wydaje się bezradne. Mają wadliwy sprzęt. Co z tego, że im to
    zgłoszę. Niczego nie naprawią.

    --
    MN