  • 1. Data: 2012-11-17 23:40:44
    Temat: Soft do SSD - backup
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Może ktoś polecić domowe (darmowe) narzędzie, software, ktore najlepiej
    sie sprawdza w robieniu "zrzutu" obrazu dysku SSD do pliku (na HDD).
    Chodzi mi tez o subiektywne odczucia :) Wygoda, szybkosc robienia
    backupu i przywracania, przy czym szybkosc rozumiana jako ilosc klikniec
    potrzebna do zainicjowania backupu. Bo to czy robi 30 minut czy 60 nie
    ma znaczenia. Tak czy inaczej jest długo :) Fajnie by było gdyby
    kompresowane w obrazie bylo np. wolne miejsce, wiec, zeby obraz 120GB
    dysku zajmowal np. 70GB, jesli reszta jest pusta... Wiecej wymagan nie
    mam :)

  • 2. Data: 2012-11-18 00:05:25
    Temat: Re: Soft do SSD - backup
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Może ktoś polecić domowe (darmowe) narzędzie, software, ktore najlepiej sie
    > sprawdza w robieniu "zrzutu" obrazu dysku SSD do pliku (na HDD).

    Od lat używam, uwielbiam i polecam:
    http://www.terabyteunlimited.com/bootit-next-generat
    ion.htm

    lub jego młodszego brata (obsługuje GPT):
    http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

    Chyba, że pytasz o coś, co działa pod Windows, to wtedy polecam:
    http://www.terabyteunlimited.com/image-for-windows.h
    tm
    z tym że ten program działa za darmo tylko 30 dni.

    Z tego co wiem, tego typu programom nie robi różnicy, czy dysk jest hdd czy ssd
    (jeśli od tej reguły są wyjątki, to chętnie je poznam).

    latet

  • 3. Data: 2012-11-18 00:19:19
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > lub jego młodszego brata (obsługuje GPT):
    > http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

    Zgaduje, ze trzeba go wystartowac z plyty. Wiec trzeba miec plyte :)
    Skoro i tak platny to w sumie ten nizej bylby dla mnie wygodniejszy.
    Musze poszukac czym do tej pory robilem...

    > Chyba, że pytasz o coś, co działa pod Windows, to wtedy polecam:
    > http://www.terabyteunlimited.com/image-for-windows.h
    tm

    Zapewne i tak nie zrobi obrazu dysku systemowego SSD bez przebootowania
    sie.

    > z tym że ten program działa za darmo tylko 30 dni.

    Cena moze nie mala, ale akceptowalna... :)

  • 4. Data: 2012-11-18 00:41:14
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Zapewne i tak nie zrobi obrazu dysku systemowego SSD bez przebootowania sie.

    Nie mam pojęcia, zawsze robię obrazy partycji narzędziami z boot-CD.

    latet

  • 5. Data: 2012-11-18 11:31:19
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >poszukac czym do tej pory robilem...

    tm

    >Zapewne i tak nie zrobi obrazu dysku systemowego SSD bez przebootowania

    Zrobi. Bez sensu byłoby robić narzędzie, które tego nie potrafi.

    --
    Piotr Borkowski

  • 6. Data: 2012-11-18 12:54:15
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Piotr B. (pb2004) napisał:
    > Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup

    > Zrobi. Bez sensu byłoby robić narzędzie, które tego nie potrafi.

    Z doswiadczenia wiem, ze zrobi, ale raczej przebootuje sie i wiekszosc
    robienia zrobi na tym niebieskim ekranie... Jak to sie nazwya... pre
    system shell?

  • 7. Data: 2012-11-18 13:17:25
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup

    >Z doswiadczenia wiem, ze zrobi, ale raczej przebootuje sie i wiekszosc
    >robienia zrobi na tym niebieskim ekranie... Jak to sie nazwya... pre system
    >shell?

    Normalnie zrobi obraz na działającym systemie.

    --
    Piotr Borkowski

  • 8. Data: 2012-11-18 15:39:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Mr Misio pisze:

    > Zapewne i tak nie zrobi obrazu dysku systemowego SSD bez przebootowania
    > sie.

    IFW używa czegoś co nazywa PhyLock (coś w stylu snapshotu dysku). Możesz
    zatem zrobić image dowolnej partycji (również systemowej) w trakcie
    działania systemu.
    Oczywiście, nalezy uwzględnić cacheowanie danych przez aplikacje i
    najlepiej zatrzymać wszystkie usługi typu MS SQL server.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2012-11-18 16:04:28
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Oczywiście, nalezy uwzględnić cacheowanie danych przez aplikacje i
    >najlepiej zatrzymać wszystkie usługi typu MS SQL server.

    Domyślnie używa Volume Shadow Copy. Phylock używa jako fallback.

    --
    Piotr Borkowski