  • 11. Data: 2012-09-07 09:27:26
    Temat: Re: Internet w domu bez umowy?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Tomek Głowacki nabazgrał(a):

    > Listości. Wrogowi bym tego Aero2 nie polecił. To jest książkowy przykład
    > czegoś co jest "za darmo" a nie za darmo.

    Dla czego ? do tabletu i przeglądania poczty, www czy lekki YT nadaje się
    idealnie.

  • 12. Data: 2012-09-07 13:09:41
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Karta Aero2 - jedyne koszty to kaucja 20 zł. Do tego modem USB obsługujący
    > Aero. Ja mam np. Huawei K4505. Jeśli koniecznie musi być przez WiFi to
    > router z obsługą modemów USB.

    Modem niekoniecznie - może byc telefon jeśli spełnia warunki - osobiście
    używam do tego celu Nokii Classic 6370.
    Nie jest to może WiFi ale jeśli do 1-go laptopa to nie ma problemu. Ew.
    można chyba udostępniać z tego laptopa internet innym ;)

    Tylko musi być zasięg tego Aero2 .....

    pitpull

  • 13. Data: 2012-09-07 14:09:20
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-09-06 15:45, Tomek Głowacki pisze:

    > Listości. Wrogowi bym tego Aero2 nie polecił. To jest książkowy przykład
    > czegoś co jest "za darmo" a nie za darmo.

    Konkretne argumenty proszę, bo bez tego wygląda to jak żale pracownika
    konkurencyjnej sieci, którym się urwało.

    Znajomi którzy u mnie to podejrzeli na wyścigi rezygnują z internetu w
    Play itp. i są zadowoleni (średnio/mało zaawansowani użytkownicy). Do
    tego zazwyczaj mieli już modemy z play/innej sieci - wystarczy
    przełożenie karty i wpisanie innego APN.

    Sam odbierałem SIM na Dzielnej - koszt 20 zł zwrotnej kaucji bo każdy
    średnio wypieczony geek smartfon z androidem/windows mobile czy iOS
    dawno ma. Działa OK - oczywiście 20 mbps DSL na kablu to nie zastąpi,
    ale bardzo dobrze go uzupełnia jako modem w tetheringu po kablu/wifi
    poza domem i jednocześnie urządzenie z dostępem do sieci 24/7 - w gmail
    w roli serwera exchange sprawdza się świetnie.
    Zasięg OK - jeżdżąc po PL wszystkie główne drogi i nawet niewielkie
    miasta - działa, czasem nawet lepiej niż w ścisłym centrum Wawy, bo BTSy
    są mniej obciążone niż np: na Kruczej gdzie dłużej go testowałem.

    --
    /MB

  • 14. Data: 2012-09-07 14:18:46
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zasięg OK - jeżdżąc po PL wszystkie główne drogi i nawet niewielkie
    > miasta - działa, czasem nawet lepiej niż w ścisłym centrum Wawy, bo BTSy
    > są mniej obciążone niż np: na Kruczej gdzie dłużej go testowałem.

    W Bieszczadach nad Soliną nie działa.
    W Żywcu, Myślenicach, też nie.
    pieknie działa w Suchej Beskidzkiej i Krakowie.

    pitpull

  • 15. Data: 2012-09-07 14:59:18
    Od: KJ <h...@o...pl>

    W dniu 2012-09-05 20:31, RadoslawF pisze:

    > Poszukać niezabezpieczonej sieci w zasięgu.
    > Jak nie ma to dogadać się z sąsiadem aby udostępnił.
    >

    > Pozdrawiam

    w życiu bym świadomie nie udostępnił netu obcej osobie, tym bardziej na
    miesiąc

  • 16. Data: 2012-09-07 16:35:38
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-07 14:09, Michal pisze:

    > Konkretne argumenty proszę, bo bez tego wygląda to jak żale pracownika
    > konkurencyjnej sieci, którym się urwało.

    nie usłyszysz argumentów :)
    Jest w Bydgoszczy firma ALfa, udostępnia net.
    Ojciec chciał koniecznie 2M/s, tyle mu z nawiązka wystarczy.
    Przedstawiciel przyszedł, podpisali umowę, ja ją później czytam, a tam
    kwiatki, net 2M/s w promocji, bo umowa na opcję 128_limit, o której nic
    nie wiadomo, na stronie ISP nie znalazłem ani słowa! 2Mb/s to opcja w
    promocji, którą trzeba odnawiać aneksem co roku, przedłużając non stop
    umoę na - uwaga: 2 lata :) Oznacza to albo uwiązanie klienta, albo na
    jego przemęczenie zniechęcające, bawienia się prędkością 128 i tu nie
    wiadomo czego, zakładam kb/s. I limit ściągniętych danych na 10GB.
    To kosztowało 39pln/m-c.
    I kuźwa niech mi ktoś powie że Aero jest gorszy w tym przypadku.
    A ten komentarz może jest właśnie opinią takiego dostawcy ;)

  • 17. Data: 2012-09-07 16:37:10
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-07 14:59, KJ pisze:
    > w życiu bym świadomie nie udostępnił netu obcej osobie, tym bardziej na
    > miesiąc

    ani na miesiąc, ani dzień, ani rok, nigdy :)

  • 18. Data: 2012-09-07 16:38:16
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-05 20:31, RadoslawF pisze:
    > Poszukać niezabezpieczonej sieci w zasięgu.
    > Jak nie ma to dogadać się z sąsiadem aby udostępnił.

    poza tym, fajna rada :)))

  • 19. Data: 2012-09-07 18:33:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 16:37:10 +0200, Jawi napisał(a):

    > ani na miesiąc, ani dzień, ani rok, nigdy :)

    Za czasów SDI miałem 7 sąsiadów na swoim necie i było OK przez parę lat.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2012-09-07 19:56:14
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Za czasów SDI miałem 7 sąsiadów na swoim necie i było OK przez parę lat.

    :) dobre, ale za czasów SDI to raczej nie było co ściągać i kogo tak
    ścigać jak dzisiaj się to robi :)