  • 21. Data: 2012-10-27 20:43:43
    Temat: Re: Internet w busie
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > TL-MR3220, na pewno ten. Nazwa została mi w cache firefoksa.

    Serdeczne dzięki obydwu Kolegom. Tego szukałem.
    K.

  • 22. Data: 2012-10-27 21:48:34
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > W takim razie jeszcze lepiej mieć tyle routerów, ile kart -- raz
    > korzystałem z takiego routera, APN trzeba było wpisać do konfiguracji.

    Zobaczyłem symulator routera TL-MR3420 i dla laika może być kłopotem
    poprzestawianie paru opcji. Dlatego pomysł w wieloma routerami,
    zaczyna być do przyjęcia. Czy wiesz jak mogłoby się takie rozwiązanie
    sprawdzić w praktyce? Routery nie będą się zakłócać?
    K.

  • 23. Data: 2012-10-27 22:11:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 22:33:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wiesz, jak kierowca bedzie chcial dwa razy dziennie poczte sprawdzic to
    > drobiazg, ale jak 10 pasazerow zacznie sluchac swojego ulubionego radia i
    > ogladac ukochane seriale, to juz zaczyna byc masakrycznie.

    Obawiam się, że na pierwszym lepszym odludziu wynegocjowana prędkość
    transmisji nie pozwoli nawet na słuchanie radia przez kilka osób
    jednocześnie. UMTS, LTE i inne niby szybkie wynalazki to tylko chwyt
    marketingowy, w wielu miejscach w Polsce (i zapewne nie tylko u nas)
    jest problem z podstawowym zasięgiem GSM/GPRS.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 24. Data: 2012-10-27 22:16:22
    Od: Marek <m...@n...org>

    On 25.10.2012 11:33, John Smith wrote:
    > Hej,
    > Potrzebny jest hotspot w autobusie jeżdżącym po Europie.
    > Jak to zorganizować od strony sprzętowej? Czy będą problemy
    > z łącznością w czasie jazdy w miastach?
    > K.
    Brzmi jak ciekawe zadanie,

    Rozwiązałbym to tak: router z openwrt, gps po serialu, modem gsm na usb. W
    modemie włożony adaptor przełącznikiem kart sim. Do adaptera wkładamy po
    karcie sim na kraj, całość konfigurujemy w openwrt i tworzymy soft do
    podmiany simów. Klient dostaje gotowe urządzenie z włożonymi kartami sim,
    ma tylko płacić abonament i zasilać.

    Albo kuić taką sim:
    http://www.iphonetrip.com/europe_sim_card/

    i postawić blokadę na maksymalny transfer per MAC w busie

    Marek

  • 25. Data: 2012-10-27 22:20:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

> [...]
    > zaczyna być do przyjęcia. Czy wiesz jak mogłoby się takie rozwiązanie
    > sprawdzić w praktyce? Routery nie będą się zakłócać?

    W takim razie najlepiej wszystkie skonfigurować tak samo, łącznie z nazwą
    SSID i hasłem. A potem włączać tylko ten jeden, który ma modem z danego
    kraju. Zmiana routera będzie niezauważalna dla pasażerów.

    Ale gdyby z jakiegos powodu miały działać wszystkie na raz, to też jeden
    drugiemu krzywdy nie zrobi, najlepiej jednak każdemu ustawić inny kanał.
    Z tym że wtedy każdy musi sam zadbać, by zalogować się do tego, który ma
    aktualnie aktywny modem.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2012-10-27 22:52:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    >
    > Albo kuić taką sim:
    > http://www.iphonetrip.com/europe_sim_card/
    >
    > i postawić blokadę na maksymalny transfer per MAC w busie

    Rozwiązałbym to tak: soft do zmiany MAC w tablecie czy innym smartfonie.
    Nawet nie trzeba pisać, na Androida można gotowy sciągnąć za darmo.

    Jarek

    --
    Bus error, passengers dumped.

  • 27. Data: 2012-10-27 22:56:51
    Od: Marek <m...@n...org>

    On 27.10.2012 22:52, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Rozwiązałbym to tak: soft do zmiany MAC w tablecie czy innym smartfonie.
    > Nawet nie trzeba pisać, na Androida można gotowy sciągnąć za darmo.

    Jasne, wolisz przyciąć transfer wszystkim tak by średnio wykorzystać te
    500MB dziennie ?

    To daje jakieś 350KB na minutę.. (przy założeniu równomiernego
    obciążenia). Pewnie wystarczy..

    Marek

  • 28. Data: 2012-10-27 23:08:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Jasne, wolisz przyciąć transfer wszystkim tak by średnio wykorzystać te
    > 500MB dziennie ?
    >
    > To daje jakieś 350KB na minutę.. (przy założeniu równomiernego
    > obciążenia). Pewnie wystarczy..

    Nic nie wolę. Zauważyłem tylko, że zawsze może znaleźć się jakiś spryciarz.

    A propos spryciarzy, niektórzy zdaje się próbowali hackować Kindle, by
    wykorzystać darmowy dostęp do Sieci z całego świata zafundowany przez
    wujka Jeffa Bezosa.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2012-10-28 09:35:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2012 22:11:27 +0200, badworm napisał(a):

> [...]
    > marketingowy, w wielu miejscach w Polsce (i zapewne nie tylko u nas)
    > jest problem z podstawowym zasięgiem GSM/GPRS.

    Ale ja o tym ze skoro tak to polowa zrezygnuje, druga polowa nie, i
    rachunek nadal bedzie masakryczny :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-10-28 12:41:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-10-28 09:35, J.F. pisze:

    > Ale ja o tym ze skoro tak to polowa zrezygnuje, druga polowa nie, i
    > rachunek nadal bedzie masakryczny :-)

    Ostatecznie, będzie internet przedpłacony. Gdy ktoś zacznie ciągnąć duże
    ilości danych, to sieć się po prostu zatrzyma bez nabijania licznika.
    Wtedy po wyjaśnieniach, można włożyć następną kartę.
    Wiem, że internet abonamentowy w roamingu może obciążyć konto kwotą
    kilkadziesiąt tysięcy złotych za miesiąc.
    K.