  • 1. Data: 2012-10-25 11:33:35
    Temat: Internet w busie
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Hej,
    Potrzebny jest hotspot w autobusie jeżdżącym po Europie.
    Jak to zorganizować od strony sprzętowej? Czy będą problemy
    z łącznością w czasie jazdy w miastach?
    K.

  • 2. Data: 2012-10-25 12:25:32
    Temat: Re: Internet w busie
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-10-25 11:33, John Smith pisze:
> [...]
    > Potrzebny jest hotspot w autobusie jeżdżącym po Europie.
    > Jak to zorganizować od strony sprzętowej? Czy będą problemy

    NTG zerknij na trzepak, router GSM 3G z WIFI i ktos kto to skonfiguruje.

  • 3. Data: 2012-10-25 12:52:18
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 25.10.2012 11:33, John Smith pisze:
    > Hej,
    > Potrzebny jest hotspot w autobusie jeżdżącym po Europie.
    > Jak to zorganizować od strony sprzętowej? Czy będą problemy
    > z łącznością w czasie jazdy w miastach?

    Napisz do firmy APPro
    http://www.approsoftware.com

    Nie ma tego na stronie, ale współpracuję z nimi i wiem, że opracowali i
    wdrożyli takie urządzenie.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 4. Data: 2012-10-25 15:21:27
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 25 Oct 2012 11:33:35 +0200, John Smith <d...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >Potrzebny jest hotspot w autobusie jeżdżącym po Europie.
    >Jak to zorganizować od strony sprzętowej? Czy będą problemy

    kupujesz telefon HTC np. Desire (albo cos takiego jak MiFi) i jest tam
    cos takiego jak wifi hotspot (po prostu Access Point) wlaczasz i po
    temacie. Lub cos z routerow domowych/mobilnych z 3G (tam pewnie mozesz
    podlaczyc zew. antenke aby miec lepszy zasieg 3G, bo o wifi nie bedzie
    problemu.

    np. jakis Edimax, TP-Link, zyxel

    Ja bym sie jednak martwil o koszta. W polska karta w Polsce - moze byc
    bez limitow lub z limitami (wiekszymi lub mniejszymi). Ale taka karta
    "wyjechana" za granice, to sa masakryczne stawki za MB (nie GB). Wiec
    musialbys to tak zorganizowac, aby przy przekraczaniu granicy zmieniac
    karte (lub modem z karta) - wtykac inny kluczyk/modem USB i korzystac
    z kart dostepowych dla danego kraju, bo tak bedzie taniej niz jechac w
    roumingu.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2012-10-25 17:23:44
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-10-25 15:21, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > temacie. Lub cos z routerow domowych/mobilnych z 3G (tam pewnie mozesz
    > podlaczyc zew. antenke aby miec lepszy zasieg 3G, bo o wifi nie bedzie

    Dzięki.

> [...]
    > karte (lub modem z karta) - wtykac inny kluczyk/modem USB i korzystac
    > z kart dostepowych dla danego kraju, bo tak bedzie taniej niz jechac w

    Tak to właśnie będzie robione, choć koszta schodzą na drugi plan.

    Jak w praktyce wygląda zasięg, transmisja rwie się często w Polsce?
    K.

  • 6. Data: 2012-10-25 18:24:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jak w praktyce wygląda zasięg, transmisja rwie się często w Polsce?

    Tak samo jak zasieg telefonow.
    Niby prawie wszedzie jest ale niekoniecznie dziala.

  • 7. Data: 2012-10-25 20:58:52
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]

    > bez limitow lub z limitami (wiekszymi lub mniejszymi). Ale taka karta
    > "wyjechana" za granice, to sa masakryczne stawki za MB (nie GB).

    0.7 EUR jest masakrycznie?
    Masakrycznie było przed 1 lipca. (4,45 EUR za MB)

    W 2013 ma być 0.45
    W 2014 ma być 0.2

  • 8. Data: 2012-10-25 22:25:23
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-10-25 20:58, PcmOl pisze:
    > <a...@p...pl> wrote in message

    > 0.7 EUR jest masakrycznie?
    > Masakrycznie było przed 1 lipca. (4,45 EUR za MB)
    >
    > W 2013 ma być 0.45
    > W 2014 ma być 0.2

    To przelicz sobie to na zuzycie MB dzien w dzien przez kilka osob w
    autobusie.

  • 9. Data: 2012-10-25 22:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 20:58:52 +0200, PcmOl napisał(a):

    > 0.7 EUR jest masakrycznie?
    > Masakrycznie było przed 1 lipca. (4,45 EUR za MB)
    > W 2013 ma być 0.45
    > W 2014 ma być 0.2

    Wiesz, jak kierowca bedzie chcial dwa razy dziennie poczte sprawdzic to
    drobiazg, ale jak 10 pasazerow zacznie sluchac swojego ulubionego radia i
    ogladac ukochane seriale, to juz zaczyna byc masakrycznie.

    A przeciez mozna tez zaladowac swieze fotki na facebooka czy pochwalic sie
    znajomym.

    J.

  • 10. Data: 2012-10-26 07:43:28
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ogladac ukochane seriale, to juz zaczyna byc masakrycznie.
    >
    > A przeciez mozna tez zaladowac swieze fotki na facebooka czy pochwalic sie

    A to mozna skutecznie zalatwic jakims inteligentnym punktem
    dostepowym przycinajacym pasmo ogladaczom filmow ;)