  • 1. Data: 2002-09-17 18:11:58
    Temat: Internet w Rybniku.
    Od: "Michał" <m...@N...interia.pl>

    Witam!

    Podobno na tej grupie można uzyskać informację na temat możliwości
    podłączenia się do internetu.

    Mieszkam w Rybniku, w dzielnicy Nowiny. Problem w tym, że do najbliższego
    domu mam ok.150 m pola. Czy znacie jakąś firmę, która podjęłaby się
    założenia mi stałego łącza (prędkość mniej więcej SDI) za rozsądną opłatą
    miesięczną (do 90zł)?
    Rybnet odpada, bo nie chcę nic od firmy, która nie odpowiada nawet na maile.

    Pozdrawiam
    Michał.

    Odpowiadając na priv wytnij NOSPAM. z adresu.

  • 2. Data: 2002-09-18 09:02:29
    Temat: Re: Internet w Rybniku.
    Od: Pahonophelia <h...@a...com>

    [ The following text is in the "iso-8859-1" character set. ]

    [ Your display is set for the "ISO-8859-2" character set. ]

    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]

    > miesi?czn? (do 90z?)?

    90 zl maja Ci doplacac, zebys korzystal z ICH uslugi??
    ehhh
    wiem, ze to nie fair, ale nie zyjmy zludzeniami

  • 3. Data: 2002-09-20 07:21:23
    Od: "Michał" <m...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Pahonophelia" <h...@a...com> napisał:

    > 90 zl maja Ci doplacac, zebys korzystal z ICH uslugi??
    > ehhh
    > wiem, ze to nie fair, ale nie zyjmy zludzeniami

    W pobliskich blokach ludzie płacą 40-50 zł abonamentu miesięcznie.
    Może się mylę, ale myślę, że dostarczanie internetu do kilkunastu mieszkań w
    bloku i do kilkunastu domów kosztuje tyle samo. Jestem świadom tego, że
    opłata instalacyjna w bloku jest/powinna być proporcjonalnie mniejsza od
    instalacji sieci w domu jednorodzinnym i od nikogo nie chcę, żeby ciągnął
    kilkaset metrów kabla na swój koszt.

    Michał
    (chyba mam już dobre kodowanie?)

  • 4. Data: 2002-09-20 07:57:04
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

> [...]
    > instalacji sieci w domu jednorodzinnym i od nikogo nie chcę, żeby ciągnął

    Mylisz sie - o ile na polozenie sieci w bloku wystarczy zgoda
    wlasciciela/zarzadcy, o tyle na kablowanie domkow jednorodzinnych
    potrzebne jest pozwolenie budowlane. A tu zaczynaja sie klopoty ze ho-
    ho.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 5. Data: 2002-09-20 16:21:02
    Od: "Michał" <m...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@f...onet.pl> napisał:

> [...]
    > wlasciciela/zarzadcy, o tyle na kablowanie domkow jednorodzinnych
    > potrzebne jest pozwolenie budowlane. A tu zaczynaja sie klopoty ze ho-

    Nawet jak jestem właścicielem domu?

    Pozatym chodzi mi o wysokość abonamentu. Dlaczego _musiałbym_ wg.
    Pahonophelia płacić więcej od ludzi w bloku.

    Michał.

  • 6. Data: 2002-09-20 17:03:30
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <amfhli$95a$1@news.tpi.pl>, =?ISO-8859-1?Q? "Micha=B3" ?=
    <m...@N...interia.pl> says...

    > Nawet jak jestem właścicielem domu?
    >
    > Pozatym chodzi mi o wysokość abonamentu. Dlaczego _musiałbym_ wg.
    > Pahonophelia płacić więcej od ludzi w bloku.
    >
    > Michał.

    Owszem, nawet jesli jestes wlascicielem domu. Teoretycznie bez
    pozwolenia budowlanego nie mozesz sobie nawet w ogrodzie grilla
    wymurowac. Praktycznie, dopoki siec idzie od domu do domu przez plot to
    nie ma sprawy, ale gdy trzeba np. przekroczyc ulice (legalnie) to
    zaczynaja sie powazne problemy.

    Placic musial bys wiecej, poniewaz dostawca musi poniesc (znacznie)
    wieksze naklady aby sygnal do ciebie doprowadzic. Logicznym jest, ze
    naklady te w pewnej perspektywie czasowej musza mu sie zwrocic.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 7. Data: 2002-09-21 09:14:18
    Od: "InternetLine" <p...@i...pl>

    Witam

> [...]
    > wieksze naklady aby sygnal do ciebie doprowadzic. Logicznym jest, ze
    > naklady te w pewnej perspektywie czasowej musza mu sie zwrocic.

    Wydaje mi się, że droższa, to może być aktywacja/instalacja. Powiedzmy, jak
    połączenie radiowe (a nie kablem) na te kilka domków, sprzęt + instalacja to
    około 800-1000 (na 2.4 GHz - uwolniona na te niektóre urządzenia od WLAN).
    Natomiast abonament miesięczny, to już zależy chyba tylko od kosztu łącza
    dla provider-a na to osiedle.

    Ghost

  • 8. Data: 2002-09-21 16:00:53
    Od: "Michał" <m...@N...interia.pl>

> [...]

    > wieksze naklady aby sygnal do ciebie doprowadzic. Logicznym jest, ze
    > naklady te w pewnej perspektywie czasowej musza mu sie zwrocic.

    OK. Tylko, czy te oplaty nie powinny byc pokryte przez oplate instalacyjna?

    Michal

  • 9. Data: 2002-09-22 08:52:06
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <amhq7v$6fq$1@news.tpi.pl>, =?ISO-8859-1?Q? "Micha=B3" ?=
    <m...@N...interia.pl> says...

    > OK. Tylko, czy te oplaty nie powinny byc pokryte przez oplate instalacyjna?
    >
    > Michal

    Moze powinny, a moze oplata instalacyjna byla by tak wysoka, ze nikt by
    z oferty nie skorzystal. A moze provider ustala sobie takie ceny bo moze
    - ew. konkurencja ma wyzsze?

    Leszek

    --
    http://www.google.com