  • 11. Data: 2010-06-08 21:30:09
    Temat: Re: Internet w Orange za 5 zł
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > jak już to kB i kb!

    A może lepiej KiB? 1 kB = 1000 B, 1 KiB = 1024 B.

    I kto się w tym wszystkim połapie?!
    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2010-06-08 21:32:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-08 22:05, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > 16 kb/sek czy 16 kbit/sek bo jak to drugie to predkosc wolniejsza 10 krotnie
    > od najwolniejszego modemu z pzrzed 10 lat uniemozliwiajaca jakiekolwiek
    > korzystanie z internetu

    Tak po prawdzie, to jedynie o jakas polowe wolniejsza od modemu 36600
    V.34bis, bedacego wowczas jeszcze calkiem mocnym standardem w dialupie.
    16kbps (nieco naciagajac) wystarcza na VoIP realizowany w kodeku jak
    G.729A, wliczajac juz overhead, wiec jakies strony zoptymalizowane
    pod komorke dadza sie wczytywac calkiem normalnie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2010-06-09 10:32:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MN" <n...@...pl> napisał w

    > Skoro pisze się MB, a nie mB i GB, a nie GB, to chyba także KB i
    > Kb.

    Dawno temu pojawila sie propozycja zeby k oznaczalo 1000, a K 1024.
    Propozycja byla dobra, ale z M sie tak nie dalo zrobic, wiec
    wymyslili przedrostki
    Ki, Mi, Gi. Ale jak widac marketing je olal :-)

    Jesli chodzi o predkosci, to telekomunikacja "od zawsze" uzywala
    golego 1000.

    A pojemnosci pamieci raczej byly w wielokrotnosciach 1024, az do
    wzglednie niedawnych czasow.

    J.

  • 14. Data: 2010-06-09 10:33:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-

    > Tak po prawdzie, to jedynie o jakas polowe wolniejsza od modemu
    > 36600 V.34bis, bedacego wowczas jeszcze calkiem mocnym standardem
    > w dialupie.

    Ale wtedy strony www nie liczyly sobie megabajtow :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-06-09 10:59:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Ki, Mi, Gi. Ale jak widac marketing je olal :-)
    >
    > Jesli chodzi o predkosci, to telekomunikacja "od zawsze" uzywala

    A "dyskietkowy" megabajt ma 1024*1000.

    MJ

  • 16. Data: 2010-06-09 11:36:59
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-09 12:33, J.F. wrote:

    > Ale wtedy strony www nie liczyly sobie megabajtow :-)

    Dlatego napisalem o stronach zoptymalizowanych pod komorke (np.
    odpowiednie serwisy portali), zawsze tez jest Opera Mini czy podobnie
    pracujace przegladarki i proxy dokonujace odpowiednich konwersji
    tresci. Zreszta jest wiele miejsc zdala od wiekszych skupisk
    ludzkich gdzie i bez nakladania ograniczen polaczenie via GPRS dziala
    praktycznie z podobna wydajnoscia ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2010-06-09 13:17:18
    Od: "MN" <n...@...pl>

> [...]
    >
    > A pojemnosci pamieci raczej byly w wielokrotnosciach 1024, az do wzglednie

    Pojemności dysków też już od kilku lat są podawane jako 1GB = 1000*1000*1000 B..
    Gdy po zainstalowaniu takiego dysku jakiś program przelicza jego pojemność
    wg 1 GB = 1024*1024*1024 B, użytkownik przeżywa szok, że kupił dużo mniejszy dysk.

    Pozdrawiam
    MN

  • 18. Data: 2010-06-09 17:26:34
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-

    >Ale wtedy strony www nie liczyly sobie megabajtow :-)

    I nie było flashów, java script nie nadużywano...
    Niedawno jeszcze widywałem (niestety nie polskie) strony gdzie
    można było wybrać uboższą w bzdety wersję "for slow connection".
    Paręnaście lat temu na zaliczenie trzeba było zrobić stronę tak,
    żeby dała się obejrzeć przeglądarką tekstową. Oczywiście bajery
    były dopuszczalne, ale trzeba było uważać, bo np. brak tekstu
    alternatywnego do obrazka lub link tylko obrazkowy = automatyczne
    niezalicznie ćwiczenia. Prowadzący za taki "wybryk" utrudniał
    próby poprawki -> niezaliczenie przedmiotu. Przy skrajnie
    niekorzystnym zbiegu okoliczności można było wylecieć ze studiów.

    Arek