  • 1. Data: 2012-05-20 13:40:35
    Temat: Internet "na już" na około tydzień
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć. Sprawa pilna. W czwartek "z nienacka" potrzebuje dostepu do
    internetu na około tydzień. Po tym czasie nie ma potrzeby abym go dalej
    miał. Internet mobilny, przez GSM o prędkosci dowolnej. Limitu chyba nie
    wykorzystam, bez względu na jego wielkość. Problem jednorazowy, nie
    przewiduję nastepnej takiej sytuacji.

    Teraz: chce zainwestować jak najmniej. Jeśli jednak coś zainwestuje,
    powinno to zostać u mnie (np w modem).

    Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth. I to
    mniej więcej tyle ze sprzętu.

    Jaką mam opcję posiadania internetu na laptopie na tydzień przy kosztach
    minimalnych? Przyznaje, że próbowałem opcji typu "prepaid i net za 9zł"
    ale nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop
    niespecjalnie). Nie wiem czy to w ogóle możliwe, opisy na internecie są
    mętne.

    Czy ktoś poratuje mnie słowem-kluczem aby nakarmić google?

    Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od
    ręki?

  • 2. Data: 2012-05-20 13:49:55
    Temat: Re: Internet "na już" na około tydzień
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Czy ktoś poratuje mnie słowem-kluczem aby nakarmić google?
    na allegro są sprzedawane karty orange free, z ileśtam mega inerenetu i
    zero zł na koncie. dobry zasięg, sprawdzone rozwiązanie - modem dowolny,
    może być stary telefon. Co nie wykorzystasz - odsprzedasz.

    > Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od
    > ręki?
    pomysł super, ale czy tak się da od ręki - niewiem. pozatym fatygowanie
    się do jakiegoś salonu 2 razy może być nieopłacalne w porównaniu do
    orange free (~30zł)

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-05-20 14:19:22
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od
    > ręki?

    Wydaje mi się, że Plus miał testowanie LTE, ale czy jeszcze ma?

  • 4. Data: 2012-05-20 14:22:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 14:19, BQB wrote:
    > Wydaje mi się, że Plus miał testowanie LTE, ale czy jeszcze ma?

    Miał, ale podobno żądano za to pieniedzy [*]. I to nie małych. Tzn
    miałbym za to *jakiś* modem na własność.

    * Doświadczenie nie moje, kolega testował przez tydzień.

  • 5. Data: 2012-05-20 15:20:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 13:40:35 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > ale nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop
    > niespecjalnie). Nie wiem czy to w ogóle możliwe, opisy na internecie są

    Hm, takiej konfiguracji tez nie probowalem, ale jakos zawsze mi sie udawalo
    skonfigurowac lacznosc. Musisz troche popracowac nad laptopem.

    J.

  • 6. Data: 2012-05-20 15:44:23
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Za 20 zł kupisz starter playa ważny bodajże na 14 albo 30 dni i 1gb
    transferu. Dokładając stówkę dostaniesz Huawei 173 bez simlocka z 2 letnią
    gwarancją, którego potem łatwo za jakieś 80-100 zł pozbędziesz się na
    allegro. Drugie rozwiązanie to starter orange, zmiana taryfy na Orange Free
    i doładowanie za 20-50 zł co da ci bonusowe gigabajty transferu. Przewaga
    orange free jest 365 dni ważności konta.

  • 7. Data: 2012-05-20 16:38:26
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 20.05.2012 13:40, Sebastian Biały pisze:
    > Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth. I to
    > mniej więcej tyle ze sprzętu.

    Nie wiem jak starsze, ale obecnie telefony HTC potrafią działać jako
    access point wifi i wtedy konfiguracja laptopa kończy się na podłączeniu
    do utworzonej przez telefon sieci.

    Kranu

  • 8. Data: 2012-05-20 16:50:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 16:38, kranu wrote:
    > Nie wiem jak starsze, ale obecnie telefony HTC potrafią działać jako
    > access point wifi i wtedy konfiguracja laptopa kończy się na podłączeniu
    > do utworzonej przez telefon sieci.

    Ten telefon jest bardzo stary.

    http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_Blue_Angel

    To pi x drzwi to samo tylko ja mam + wifi, ale bez ficzera AP.

    Zrobie dzisiaj eksperyment z Play na kartę za 20zł.

  • 9. Data: 2012-05-20 18:06:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Sebastian Biały" napisał:

    > Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth.

    Oraz USB zapewne. Któreś z tych mediów powinno wystarczyć do sprzedania temu
    laptopu telefonu jako modem. Chociaż z BT pod Linuchem to niekoniecznie,
    prawda Tristan? ;->

    > nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop
    > niespecjalnie).

    A system operacyjny na tym laptopie to...?

    JoteR

  • 10. Data: 2012-05-20 18:49:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 18:06, JoteR wrote:
    > A system operacyjny na tym laptopie to...?

    Vista. Na linuxie nie próbowałem, zakładam że powinno zadziałać na win
    zanim zaczne walczyć z linuxem.

    Pojawia się połaczenie w połaczeniach sieciowych, mogę je uruchomić,
    jednak numery IP pochodzą z automatu i nie ma bramy domyslnej. Na razie
    tematu nie ruszam bo jutro mam szansę na normalny modem na usb.