  • Data: 2013-02-14 13:25:25
    Temat: Re: Internet LTE
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ten kanal ile ma ?

    Kanał ma - dla LTE w Plusie - 150 Mb/s. Oczywiście na stole laboratoryjnym.
    W praktyce, jeśli miałbyś transfer powyżej 100 Mb/s oznaczałoby, że masz
    cały dla siebie.
    Jest jeszcze jedna rzecz, a w zasadzie przemilczenie. Te 150 to prędkość w
    kanale radiowym. W stacji bazowej bity przelewa się do światłowodu (lepsza
    opcja) lub radiolinii. I nie znana jest odpowiedź na pytanie, jak szybko
    bity pędzą tym światłowodem lub radiem. To zależy od konfiguracji
    konkretnej stacji.
    Nauka radziecka zna przypadek BTSa z 3 nośnymi GSM 900, trzema 1800 i dwoma
    UMTS 2100 (21 Mb/s), podłączonego do radiolinek o przepustowości 8 x 2
    Mb/s. Pobieżne obliczenia wskazują, że do pełnej przepustowości brakuje co
    najmniej 2 razy tyle pasma w radioliniach.

    > Bo mi wychodzi ze grube MHz, czyli caly przydzial jednego operatora ?
    > Tzn przydzial w jednym pasmie, a teraz mamy 900, 1800, 2100 MHz ..

    Nie, nie, nie myl szerokości kanału w MHz z jego przepustowością w Mb/s.